A Toyota beismerte, hogy a jelenleginél magasabb hatásfokú lítium-ion alapú akkumulátorok még nem alkalmasak arra, hogy sorozatgyártású autókban használják őket. A japán óriáscég nem akarja elsietni az új akkumulátorok bevezetését, annak ellenére, hogy a GM már 2010-ben be akarja mutatni az ezen a technológián alapuló GM Voltot.
A lítium-ion akkumulátorok ugyanakkora térfogatban nagyobb kapacitásra képesek, mint a jelenleg használt nikkel-fém hidridek, azonban hajlamosak a túlmelegedésre, és kritikus helyzetben lángra kaphatnak vagy felrobbanhatnak. Így a Toyota mérnökei egyelőre a hagyományos megoldás továbbfejlesztését tekintik a közeljövő útjának.
Bár a tervek szerint a lítium-ion akkumulátorok a következő generációs feltölthető hibridek energiaforrása, a Toyota inkább utcára viszi a régebbi akkumulátorokkal, mint hogy várjon az újakra. A feltölthető hibridekben egyébként annyira hisz a japán cég, hogy már együttműködik a francia Electricite de France SA-val, hogy infrastruktúrát építsenek az autók töltésére.