A Volkswagen és a Mercedes-Benz mérnökei után a GM szakemberei is előálltak egy HCCI motorral, amelyet a dízel- és benzinmotorok ötvözésének tekinthetünk. A Saturn Aura és Opel Vectra modellekben tesztelés alatt áll az újszerű motor, amelybe minden haladó technológiát belepakoltak: közvetlen befecskendezés, elektromosan változtatható szelepvezérlés, változtatható szelepemelés, és égéstér-nyomás szenzorok segítik a remélhetően 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás elérését.
Maga a HCCI technológia nem új ötlet, már harminc éve foglalkoznak vele a kutatók. Eredményeket azonban csak a közelmúlt technológiájával tudtak felmutatni. A HCCI motor alapelve, hogy az égéstérben összesűrített benzin-levegő keveréket a sűrítési ütemben öngyulladással gyújtják be, tehát nem szikrával. A legismertebb ilyen prototípus a Mercedes-Benz ötletesen elnevezett Diesottója.