Sajtóinformáció:
Gliwice, Lengyelország. 2007 augusztus 22-én reggel legördült az első új Astra szedán a General Motors gliwicei (Lengyelország) üzemének futószalagjáról. A négyajtós, lépcsőshátú változatot, amelynek világpremierje tavaly novemberben volt, az Istanbul Motor Show alkalmával, elsősorban Közép- és Kelet-Európa növekvő piacai részére fejlesztették ki. A Zafira és az Astra Classic mellett ez a harmadik modell, amely jelenleg Gliwicében készül.
A General Motors gliwicei gyáregysége, amely 1998-ban kezdte a termelést, kiváló hírnevet szerzett az ott készülő járművek (Zafira, Astra Classic és Agila) minőségével, úgyhogy világszerte a GM új összeszerelő üzemeinek etalonjaként tartják számon. A GM globális gyártási rendszerét alkalmazzák, amelynek középpontjában a minőség, a folytonos tökéletesítés, a szabványosítás, a dolgozók elkötelezettsége és a gyors bevezetési idő áll. A GM Poland igazgatója, Romuald Rytwiński az üzem kiemelkedő szinvonalú munkájának elismerését látja az új Astra termelésének beindításában: \Büszkék vagyunk, hogy mi állíthatjuk elő Közép- és Kelet-Európa egyik legnépszerűbb Opel modelljének az Astra-nak új szedán változatát. Törekszünk arra, hogy a jövőben is fenntartsuk azt a magas minőségi szintet, amelyet tőlünk a vevők elvárnak.\
Az új modell kétféle benzines- és kétféle dízelmotorjának teljesítményskálája 90 lóerőtől 140-ig terjed. Valamennyiben alapfelszerelés az első tárcsafék, az ABS, a kanyarodási fékszabályozás (Cornering Brake Control – CBC), a fékasszisztens és az elektrohidraulikus szervokormány (Electro-Hydraulic Power Steering – EHPS), valamint a komfortot szolgáló központi zár, elektromos első ablakemelő és 60:40 arányban osztott hátsó ülés.