Miközben az EuroNCAP törésteszteken a mi biztonságunkért áldozzák fel testi épségüket a tesztbábuk, mi csak hízunk és hízunk. Az 1950-ben, az akkori átlagos Amerikai alapján megállapított 78 kilogrammos bábu ma már igencsak soványnak bizonyul, így a szervezet bejelentett egy kövérebb, jó egymázsás változatot is.
„A jelenlegi teszteknél két átlagos méretű bábut használunk az első ülésen, és egy másfél, illetve hároméves gyermeket szimulálót a hátsó üléseken (…) Ezeket továbbra is használni kívánjuk, de meg szeretnénk vizsgálni, hogy más méretű bábukkal hogyan teljesítenek az autók.” – mondta Adrian Hobbs az Euro NCAP szóvivője.
A méretek átgondolásakor nem csak a kövérekre, hanem a vékonyabb testalkatúakra is gondolnak. Terveznek egy kis bábut is, amely 150 centiméteres testmagasságával és 50 kilogramm alatti testtömegével elsősorban a hölgyeket utánozza, és azokat akik szeretnek a korányhoz egészen közel ülni.
„Ha olyan tesztsorozatot tervezünk, amely különböző méretű bábukat alkalmaz, végeredményben biztonságosabb autókhoz juthatunk.” – mondta Adrian Hobbs.