Ahhoz, hogy a BMW gazdaságossági programja, az Efficient Dynamics működjön, minden erőt latba kell vetniük, de megtérül az igyekezet, hiszen így a Mercedes-Benz előtt járnak. Stefan Krause, a BMW gazdasági igazgatója elmondása szerint, a cég a második negyedévben 835 millió euróra növelte a kutatás-fejlesztésre fordított összeget, amely a nyereség 4,3 százalékos csökkenését is okozta.
A befektetés eredménye, hogy az új autók 40 százaléka kerül az utakra 140 gramm/kilométer alatti szén-dioxid kibocsátással, amely az európai piacokon jól csengő tulajdonság. Az alapprobléma egyébként az, hogy a prémium márkákat vásárló emberek egyelőre nem hajlandók megfizetni a gazdaságosabb, kisebb kibocsátást eredményező technológiákat, annak ellenére, hogy az ebben a kategóriában szokásos tulajdonságokat elvárják.
A BMW tehát komoly erőfeszítéseket tesz, hogy ebben a vonatkozásban első lehessen, azonban a Mercedes-Benz mérnökei sem alszanak. Számos „zöld” modelljük bemutatása mellett megjelenik Frankfurtban a Mercedes-Benz stop-start rendszere is, amely más gazdaságos programokkal együtt a teljes kínálatban megtalálható lesz.
Mindkét cég nagy igyekezetben van, hiszen a Lexus jócskán lehagyta őket a hibrid prémium kategóriájú modelljei bevezetésével.