A General Motors szerződést kötött az A123Systems Inc.-el, hogy közösen fejlesszenek a Volt elektromos autó számára nano-foszfát akkumulátorokat. Napjainkban az akkumulátorok kapacitása már kielégítőnek nevezhető, azonban megbízhatóságuk még kívánni valót hagy maga után.
Nem régen számoltunk be arról, hogy a Toyota visszatartja az új Priust, mert a tesztelés alatt álló litium-ion akkumulátorok, lángara kaphatnak vagy felrobbanhatnak. A GM égisze alatt más technológián alapuló akkumulátorokat fejlesztenek, ha ezek használhatónak bizonyulnak, az komoly előnyt jelentene a két óriás versengésében.
Az új rendszert a GM E-Flex elektromos autójában akarják bemutatni. Az E-Flex koncepció lényege, hogy a belsőégésű motor pusztán egy generátort hajt, amely az akkumulátorokat tölti, így a hajtás mechanikus része teljes mértékben elektromos. A megoldás előnye, hogy a rövid távú utakra az autó feltölthető a hálózati konnektorból, de hosszabb utakon sem kell félni attól, hogy a semmi közepén lemerül az autó, hiszen a belsőégésű motor bármikor tölteni képes az akkukat. Az első Voltok 2010-ben kerülhetnek a piacra.