A Híradó szerint kötelezővé tennék a védőfelszerelést, rendszámmal látnák el a robogókat, és új kategóriát vezetnének be a jogalkotók. A módosítások hátterében az évről évre emelkedő halálozási ráta áll.
A tervek szerint a motoros képzést is szigorítanák, a nagyteljesítményű motorok vezetéséhez külön vezetéstechnikai tréning is tartozna.
A leginkább hasznos változtatás a komolyabb vezetéstechnikai tréningek bevezetése lenne. Azonban nem értjük, miért csak a nagyteljesítményű (persze kérdés hogy hol a határ) motorkerékpárokhoz terveznek ilyen tréninget. Meglátásunk szerint egy 1300 köbcentis 180 lóerős motorkerékpár nem sokkal veszélyesebb a gyakorlatban mint egy 600 köbcentis 70 lóerős motorkerékpár (ami nem számít nagynak). A autókhoz képest, ugyanúgy extrém a gyorsulása, nagy a végsebessége és védtelen mindkettő.
Azt gondolom, hogy az alapvető probléma, a Magyarországon nevetségesen alacsony szintű személygépkocsi vezető- és motoros képzés. A különbség csak annyi, hogy a motoros legtöbbször nagyobb árat fizet a tudatlanságért, a rutintalanságáért.
(Az Onroad nagyon fontosnak tartja a vezetéstechnikai képzéseket. Saját szervezésünkben és a Wenson tréningjein is javíthatnak képességeiken a motorosok.)