A Mercedes-Benz felzárkózik a BMW-hez a szén-dioxid kibocsátás csökkentése érdekében tett fejlesztések terén. A start-stop funkciót, az indítómotort és generátort magába foglaló integrált egység (ISG), az összes Mercedes-Benz modell része lesz, elsőként az A-osztályban és a B-osztályban fog megjelenni.
A DaimlerChrysler kutatás-fejlesztési igazgatója, Thomas Weber szerint, a nagy Mercedes-Benz modellek, más ISG rendszert fognak használni. A motor lendkerekéhez kapcsolt elektromos motorról van szó, amely indítómotorként és generátorként is funkcionál egyben. Ez az összeállítás képes csökkenti a motor vibrációit, és besegíthet a motornak például sebességváltások közben.
A Mercedes-Benztől várható egy Bluetec dízel koncepció is, amely úgynevezett „mild-hybrid”, azaz egészen kis teljesítményű elektromos motorral összekapcsolt belsőégésű motor hibrid rendszerével lesz felszerelve.