Rómában mutatták be a Suzuki új cross-motorját, amely az első befecskendezéses a kategóriájában. Az RM-Z450 történelmet ír, hiszen széria crossgépről eddig nem hiányozhatott a karburátor.
A műfaj lételeme az alacsony tömeg, amely nem viselt volna el egy akkumulátort. Így a Suzuki mérnökei akkumulátor nélküli befecskendező-rendszert fejlesztettek, amellyel jobban hangolható a motor nyomatékgörbéje. A gazdaságosság is növekedett, így ugyanakkora hatótávhoz kisebb, 6,2 literesre csökkentett tankot alkalmazhatnak, amely szintén tömegcsökkenést eredményez.
Az új modellben hosszabb, ötfokozatú váltót alkalmaznak. A vázat is teljesen átalakították, amely most erősebb és könnyebb mint elődje volt. A felfüggesztések is vesztettek tömegükből, más az üléspozíció, ami összességében jobb irányíthatóságot eredményez. A 2008-as RM-Z450 ősztől kerül a kereskedésekbe.