Egyre-másra hallunk újabb és újabb megoldásokról, amelyek a belsőégésű motorok egyeduralmát kell, hogy megdöntsék majd egyszer, azonban ha a jelenre tekintünk egyetlen autó látható, amely komoly darabszámban kel el és nem kizárólag az évszázados technikára támaszkodik. Ez a legnagyobb darabszámban értékesített hibrid, a Toyota Prius.
Eddig több mint 500000 példány kelt el, a konkurencia messze nem tud ilyen eredményeket felmutatni. A legújabb kutatások azt mutatják, hogy sikere nem csak műszaki tartalmának köszönhető. Nagy szerepe van a sikerben annak is, ahogyan kinéz. Az emberek azt mondják, hogy ha egy Priusra ránéznek, egyből tudják, hogy mi az: egy környezetbarát autó. Ezzel szemben például egy hibrid Honda Civic, gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint hagyományos testvérei, pár apróságtól eltekintve.
A CNW Marketing Research által készített felmérés szerint, a Prius tulajdonosok több mint fele vallotta azt, hogy azért választotta a Priust mert „egyértelműen kifejez valamit”. Egy tulajdonos azt mondta, hogy azért választotta a Priust mert világosan látszik rajta, hogy ő törődik a környezetével.
Ezt a Toyota már régebb óta tudhatja, hiszen – mint arról már korábban beszámoltunk – egy kizárólag hibrid járműveket felvonultató új márka indításán gondolkodik.