Most már mindenkinek világos, miért nem tervez M1-et készíteni a BMW az 1-es kupéból. A hivatalosan is felfedett 1-es kupé csúcsmodellje, a 135i a válasz. A szeptemberi frankfurti autószalonon mutatják be a leginkább az M3 kistestvéreként jellemezhető, minden technikával telepakolt 135i betontorpedót.
A 3 literes, duplaturbós motor 302 lóerőt produkál, amellyel a kategória mezőnyének élére tör. A csúcsteljesítmény 5800-as fordulaton jelentkezik, míg közel 400 newtonméter maximális forgatónyomatéka már 1300-tól rendelkezésre áll.
Ezzel az impresszív 206 lóerő/tonna aránnyal 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, csúcssebessége 250 kilométer/órára limitált. A gyorsulási adata bizony jobb mint a Porsche Cayman S-é, végsebessége – a karosszéria kialakítás miatt – elmarad attól.
Akárcsak az összes 1-es szériában 2008-tól, a 135i is rendelkezik a fékenergia visszatáplálással, a stop/start funkcióval és a szegénykeverékes motorüzem funkciókkal.
A 135i, természetes elektromosan szabályzott korlátozottan önzáró differenciálművel is fel lesz szerelve, nem irigylem feladatát a 302 lóerős motor és a 245/35-ös gumiabroncsok között…