Érdekes részleteket mutatott be a Volkswagen fejlesztési irányaiból. Az egyik ilyen a Combined Combustion System (kombinált égés rendszer), amely a dízelekhez hasonlóan belső keverékképzésű eljárás, azonban egy speciális üzemanyaggal – a földgázból származó SynGas-szal – korom és nitrogén-oxid mentesen képes üzemelni.
A másik különösen érdekes fejlesztés az Otto és a Diesel körfolyamat összevonásával üzemelő motor, amelyet Gasoline Compression Ignitionnek (benzin kompresszió-gyújtás) neveznek. A technológia nem kevesebbet ígér, mint a benzines motorokkal elérhető tiszta üzemet, a dízelek hatásfokával párosítva. A GCI gyújtógyertyákkal gyújtja be az üzemanyag-levegő keveréket indításnál és nagy terheléseknél, kis terhelésnél – például országúton folyamatos sebességgel haladva – azonban a dízelhez hasonlóan öngyulladással ég el az üzemanyag. Mindkét technológiát 2015-re ígérik.