Több műanyag specialista cég fejlesztett már a közelmúltban üvegszál erősítésű műanyag keréktárcsákat, azonban nem volt lehetőségük azokat megfelelően tesztelni, így nem kerülhettek közutakon alkalmazott autókra.
Az európai Fraunhofer-Gesellschaft kutatóintézet kidolgozott egy olyan eljárást, amivel ezek a felnik is tesztelhetők. A tomográfiás képkészítést alkalmazó szimuláció képes megállapítani a felniben található üvegszálak hosszát, elrendeződését és sűrűségét, amely alapvető fontosságú a keréktárcsa merevségét és szívósságát tekintve.
Ez az eljárás megfelelő technológiai alapot ad, a keréktárcsák tesztelésére, és megfelelő előrejelzést képes adni arra, hogy hogyan reagál a felni a terhelésre vagy az ütközésre. Néhány prototípust sikerrel teszteltek már 250000 kilométeren túl, reméljük, hogy a közeljövőben az utcai autókon is megjelenhetnek ezek a könnyűnek és olcsónak ígérkező keréktárcsák.