A Ferrari közétett egy dokumentációt, amelyben az utcai és a versenyautókat egyaránt érintő fejlesztési irányait és a jövőben alkalmazott technológiáit ismerteti. Az előadás tegnap történt Maranelloban, a környezetbarát FXX Millechili koncepcióautó bemutatásával egy időben.
Természetesen a teljesítmény a meghatározó elem a Ferrari történelmében, azonban a globális trendeknek megfelelően a hatékonyság is egyre inkább az előtérbe kell, hogy kerüljön. Így hangsúlyosabb szerepet kapnak a veszteségek és a tömeg csökkentésére, és alternatív erőforrások kihasználására irányuló fejlesztések.
A dokumentum szerint gyakoribb használatát láthatjuk a szénszál alapú technológiáknak, az alacsony gördülési-ellenállású gumiabroncsoknak, több szélcsatornás tesztet hajtanak majd végre az utcai autókon is, hidraulikus és elektromos alkatrészek váltják ki a mechanikus elemeket, és hatékonyabb diffúzorokat találunk majd a kocsik alatt.
Hosszútávon hibrid technológiákat is be kíván vezetni a Ferrari, amelynek előfutáraként most egy sebességváltóval egybeépített elektromos motort tesztelnek az F430-ban.