A töréstesztek utóbbi időinek legpocsékabb – de legalább is legemlékezetesebb – szereplője a kínai Landwind SUV volt. Most újabb „briliáns ragyog” a biztonság egén, az ADAC tesztelte a Brilliance BS6 szedánt. Az eredmény némiképp rosszabb, mint a Landwind esetében volt, így 1 csillaggal jutalmazta a német cég az évtizedes biztonságot bemutató négyajtóst.
Az EuroNCAP tesztekkel megegyező módon 64 kilométer/órás frontális, és oldalütközést is vizsgáltak, lesújtó eredménnyel. A biztonsági cella nem bizonyult kellőképpen merevnek, az A oszlop mélyen benyomult az utastérbe. A kormányoszlop oldalra fordult, gyakorlatilag hatástalanítva ezzel a légzsákot. A pedálok 32 centiméterrel kerültek közelebb a vezetőhöz, amely komoly fenyegetést jelent a lábszárakra nézve. Az autó ajtaja nem hogy az előírtnál nagyobb erővel sem, hanem kizárólag speciális berendezésekkel volt csak nyitható.
Kína ezzel a modellel kíván(t) betörni az európai piacra. Négy német forgalmazó már 350 darabot értékesített a botrányos járműből. Az importőr szerint az autókat átalakítják és újra tesztelik.