A járműipari beszállító ZF, új nyomaték-vektor differenciálművet fejlesztett, amely képes a hajtott kerekek között a nyomatékot aktívan elosztani. A hagyományos differenciálmű a nyomatékot mindig 50/50 százalék arányban osztja, a sperr rendszerek képesek a jobban tapadó oldalra nagyobb nyomatékot juttatni. Aktív nyomatékelosztás – például jobb kanyarban a bal oldalon lévő kerékre nagyobb nyomatékot juttatni – azonban csak ilyen aktív rendszerrel lehetséges.
Tudomásunk szerint a ZF ezzel a második ilyen rendszert hozta létre, hiszen a Honda Legend SH-AWD rendszerének hátsó differenciálműve is képes aktív nyomatékelosztásra. Megfelelő intelligenciával rendelkező elektromos vezérlés esetén, a nyomaték-vektor rendszer lényeges előrelépés a stabilitásban és a menetdinamikában egyaránt.
Az új differenciálmű előreláthatólag BMW-ben debütál majd, de hogy melyik modellben és mikor azt egyelőre nem tudjuk. A ZF rendszere első- és hátsókerék-hajtású autókban is alkalmazható.