Nehéz nem észrevenni az Audi utóbbi időben produkált növekedését. Új modelleket dobott a piacra, növelte a piaci részesedését, díjakat nyert. Mit szól ehhez az egyik legnagyobb riválisnak látszó BMW? Guenther Seemann, a BMW egyik igazgatója a GoAuto kérdéseire válaszolva elmondta, hogy alapvetően ez nem jelent fenyegetést számukra, mert az Audi nem gyárt hátsókerekes autókat.
Seemann szerint a BMW-nek két versenytársa van, az egyik Suttgartban, a másik japánban lakik. Rámutatott arra, hogy a piaci részesedés növekedése alapvetően az Audi eladási árainak csökkentéséből adódik (?), amely hosszútávon nem kifizetődő stratégia.
A piac – és mi sem – értünk ezzel egyet. Az Audi eladások növekednek, és természetes, hogy ez jócskán BMW eladások kárára megy. Az Audi szekere jól halad, és egyre több vásárlója kerül ki a prémium szegmensből is.
Mi azt gondoljuk, hogy a fentiek fűtőereje leginkább a két márka között fennálló, legendás és sokszor mulatságos reklám és nyilatkozatháború része. Az Audi jön föl – ezt a vak is látja – a BMW-nek ez nem tetszhet, bármit is mond.