A BMW Motorrad Motorsport csapata június elején a német Cross Country bajnokság harmadik fordulójában tesztelte a 450 köbcentis sport enduro koncepcióját. A verseny helyszíne ezúttal a bajorországi Höchstädt volt, ahol a BMW csapat versenyzőjének, Simo Kirssinek sikerült közel kerülnie az ezüstéremhez.
Simo végig a KTM színeiben versenyző, Samuli Aro szélárnyékában motorozott, azonban a hátsó kerékagy meghibásodása miatt nem tudta befejezni a versenyt. A küzdelem félidejében a BMW versenyzője furcsa zajt hallott hátulról, majd egy körrel később a második helyről a pálya szélére kényszerült. A hátsó kerékagy meghibásodása miatt a verseny Simo számára véget ért.
„Kissé csalódott vagyok, hogy nem tudtam befejezni a versenyt, pedig a motor elég versenyképesnek bizonyult” – mondta a „Repülő Finn”. „A rajt nagyon jól sikerült, és gyorsan Samuli mögé tudtam kerülni. De a mai nap nem tudtam száz százalékosan küzdeni, mivel a betegségem miatt nem tudtam eleget edzeni a verseny előtt. Ahhoz, hogy az egyik legjobb enduró bajnokkal fel tudjuk venni a versenyt, bizony száz százalékos teljesítményre van szükség, és én sajnos most nem voltam elég erős ehhez. Az új felfüggesztés, amelyet most tesztelünk, nagyon jól működött, de lehet, hogy egy kicsit túl kemény is volt erre a versenyre. Továbbra is azon leszünk, hogy egyre jobb koncepciót tudjunk kidolgozni” – tette hozzá a finn Simo Kirssi.
Berti Hauser, a BMW Sport vezetője is hasonlóképpen nyilatkozott: „Simo kiesése egy balszerencsének volt köszönhető. A verseny arra nagyon jó volt, hogy lássuk, a 450 köbcentis sport endurónk milyen gyors. Még elemezzük a hátsó kerékagy meghibásodásának okát, de nagyon valószínű, hogy anyagfáradásról lehet szó. Az ilyesmi gyakran előfordul egy-egy koncepció tesztelése alatt.”