Idén ősszel kerül az Európai Parlament elé egy javaslat, amely szerint kitiltanának minden 101 mérföld/óra (kb. 162 kilométer/óra) csúcssebességnél magasabbra képes járművet a közutakról -számol be az Autocar. A javaslatot Chris Davies , liberáldemokrata képviselő tette. Véleménye szerint “1994 és 2004 között az újautók teljesítménye 28 százalékkal növekedett, így sokkal nehezebbé váltak, ami növeli a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét, annak ellenére, hogy egyik ország sem emelte a sebességkorlátait”.
Ez nem fordítási hiba.
Az autók valóban nehezebbé váltak, de természetesen nem nagyobb teljesítményük, hanem sokkal átgondoltabb biztonsági tervezésük következtében. Teljesítményükhöz képest szén-monoxid kibocsátásuk biztosan csökkent. A kérdés inkább az – amit a képviselő úrnak láthatóan nem sikerült megvilágítania –, hogy vajon miért méreteznek csúcssebesség és gyorsulás tekintetében majdnem minden autót úgy, hogy a legtöbb országban azokat csak a szabályok súlyos megsértésével lehessen kihasználni.