Úgy látszik, a magyarok számára a legtalálóbb az új szuperautó névválasztása, hiszen a specifikáció olvastán világossá válik, hogy az autó egyesben gázról kaparó…
Ígérem, ilyen kaliberű poénokkal viszonylag ritkán fogom szórakoztatni a kedves olvasóközönségem, most nézzük, milyen járművet készített a Caparo Vehicle Technologies!
A Caparo társ-dizájnere és operatív vezetője, Ben Scott-Geddes szerint, csak úgy tudják bebizonyítani, hogy „értenek a biztonságos, megbízható, költséghatékony és magas teljesítményű autók gyártásához, ha valóban készítenek egyet.” Nehéz lenne ezzel a kijelentéssel vitába szállni, minden esetre a cég most nagyon boldog és elégedett az utolsó simítások alatt lévő autójukkal. Van is okuk rá.
A sorozatgyártásba kerülő, közútra is alkalmas kétüléses Caparo T1 azoknak készült, akik a pályanapokat kihasználva szeretnének nagy adag élményhez, adrenalinhoz és vezetői tudáshoz jutni. Az autó nyilvános bemutatója a Goodwood Festival of Speed-en lesz június 22 és 24 között.
A T1-et legtömörebben jellemző adat a teljesítmény/tömeg aránya, amely nem kevesebb mint 1045 lóerő/tonna, így ez az első sorozatgyártású autó, amely átlépi az 1000 lóerő/tonna küszöböt. Erőforrásként a Caparo házi fejlesztésű 3,5 literes V8-as motorja szolgál, amely 575 lóerőt nyújt 10500-as fordulaton, és 420 newtonmétert 9000-en. Az abszolút könnyű karosszéria mindenestül mindössze 550 kilogramm. A Caparo T1 így könnyebb és gyorsabb, mint egy LeMans-i versenyautó.
Nulláról százra kevesebb mint 2,5 másodperc, 160-ra 5 másodperc alatt gyorsul. Erről a sebességről 3,5 másodpercre van szüksége, hogy ismét megálljon.
A jármű azoknak a gazdag embereknek készül, akik szívesen végigversenyeznének egy szezont – a Caparo versenysorozatot is indít – de nem kívánnak a Forma 1 igen költséges területére lépni. A Caparo T1 mindössze 190000 font, azaz körülbelül 72 millió forint. (Ez egy WRC autóval összevethető érték)
Műszaki adatok:
• 3,5 literes, V8-as, benzinbefecskendezéses szívómotor, 575LE (425kW) @ 10500 rpm
• 420Nm @ 9000 rpm
• Eredetileg 700 lóerőt adott metanollal üzemeltetve
• Fordulata 10500-ra korlátozott a magasabb megbízhatóság miatt (eredetileg 12000 rpm)
• 575 lóerő / 550kg sajáttömeg
• 1045 lóerő/tonna
• Változtatható aerodinamika
• Kétüléses
• Középmotoros kialakítás