Az új Volkswagen SUV, a Tiguan tesztelését Afrikában, Namíbiában fejezi be a gyár. A zord sivatagos környezetben elsősorban a karosszéria és az innovatív elektromos rendszer megbízhatóságát kívánják górcső alá venni. Céljuk, hogy a rendszer minél több „homokot egyen”.
A Tiguan öt erőforrást magában foglaló motorválasztékában csak feltöltött motorok szerepelnek. Három TSIs, 150, 170 illetve 200 lóerő teljesítménnyel és két TDIs dízel 140 illetve 170 lóerő teljesítménnyel.
Az első és a hátsó traktus kialakítása kétféle lehet, így a Tiguan megvásárolható egy kisebb, 18 fokos és egy nagyobb 28 fokos terepszöget lehetővé tevő változatban is. Előbbit “Trend & Fun” és “Sport & Style”-nak, míg utóbbit “Track & Field”-nak keresztelte el a cég.
A Tiguan fejlesztésének célja, egy rendkívül agilis viselkedésű, komfortos, stabil, de terep körülmények között is jól teljesítő autó. Ennek megfelelően elöl MacPherson, hátul pedig multilink rendszerű futóművet találunk, a széles felhasználási területekhez való optimalizálás pedig – a kategóriában bevett módon – elektronikus rendszerekkel történik. A Tiguan műszerfalán egy „Off Road” feliratú gomb megnyomásával aktiválhatjuk a terepen való boldogulást segítő rendszerek egész arzenálját. Ezek között szerepel a „hill descent assistant”, amely az ereszkedés könnyíti meg a meredek lejtőkön, a vezető gázpedálkezeléséhez alkalmazkodó nyomatékvezérlés – erre nagyon kíváncsi lennék a gyakorlatban –, az “EDS adaptation”, amely a legkisebb megcsúszás esetén is aktiválja a differenciálmű zárakat, “ABS adaptation”, amely a laza talajon való fékezéshez optimalizálja az ABS rendszert, “hill climb assist”, amely meredek emelkedők leküzdésében segít, úgy hogy a kuplung is egyben maradjon, “gear preselect”, amely a megfelelő sebeségi fokozat megválasztásával járul hozzá a boldoguláshoz.
Az elektromos rendszerek között hangsúllyal szerepel az új navigációs és rádió egység is. A navigáció 6,5 colos VGA monitoron jeleníthető meg, a háttérben egy 400 MHz-s processzorral és saját grafikus egységgel rendelkező komputer dolgozik, amely biztosítja a gyors megjelenítést. A rendszer fejlesztésekor különös hangsúlyt fektettek a térképpel nem lefedett területeken történő kalandozásra is. 500 célpontot állíthatunk be, és a rendszer bármikor visszairányít bennünket a kiindulási pontra.