1967 május 30-án kezdődött meg az első bolygódugattyús Mazda, a Cosmo Sport árusítása. Azóta körülbelül 1970000 bolygódugattyús motorral felszerelt személyautót értékesítettek. Az 1950-es évek végén számos gyártó próbálkozott bolygódugattyús motorral, de végül csak a Mazda erőforrásai bizonyultak élet- és piacképesnek.
A jelenleg futó RX-8 sorozat RENESIS erőforrásának elkészüléséhez urbán legenda is fűződik. Állítólag a vezetőség le akarta fújni a projektet, a mérnökök azonban saját idejükből és forrásaikból tovább fejlesztették, míg nem eljutottak egy olyan szintre, amelyet prezentáltak. A motornak végül zöld utat adtak, így dolgozik az RX-8 motorházteteje alatt.
Érdemes belegondolni, hogy a RENESIS motor egy olyan időszakban is piacképesnek bizonyul, amikor a fejlesztések fókuszpontjában a gazdaságosság és a károsanyag-kibocsátás áll, pedig ezeknek a motorkonstrukcióknak e kettő a legérzékenyebb területe. A Mazdának továbbra is komoly tervei vannak a RENESIS erőforrással, hiszen fejlesztik a hidrogénhajtású RX-8-at, amely szén-dioxid kibocsátás nélkül üzemel. Hat ilyen jármű már járja Japán útjait.