Egy hónap múlva már úton lesz a jubileumi, 40. Dakar Rally mezőnye. Az évfordulóról a szervezők is méltó módon emlékeznek meg: a különleges(en durva) futam 14 napon át 12’000 kilométeres távra lett megtervezve. A mezőny talán éppen ezért iszonyatosan komoly: az összesen 515 járműből majdnem 150 motor vág neki a világ valaha volt legkeményebb terepversenyének. A 2013-as beszállásuk óta mindig különösen esélyesként kezelt gyári Honda Monster Energy team azonban közvetlenül az indulás előtt komoly veszteséget szenvedett: ellopták az egyik rajtra kész CRF 450 Rally versenymotort!
A franciaországi Le Havre kikötőjében már túl volt a mezőny a gépátvételen, vagyis a versenygépeket átnézték és szükséges alkatrészeiket leplombálták. A behajózásra előkészített járművek közül a gyári Honda alakulat egyik szállító kamionját – amely maga is benevezett versenyjárműként visz majd alkatrészeket a Dakar útvonalán – azonban néhány napja éjszaka feltörték. Mit vittek el? Egy rajra kész CRF 450 Rally versenymotort és három versenysisakot.
Az okozott kár összege elképesztő: 300’000.- euró, vagyis mai árfolyamon közel 95 millió forint!!! A paris-normandie.fr oldal értesülései szerint a bűntény a le havre-i dokknegyed Quai Colbert névre hallgató központi részén történt. A károsultak megtették a feljelentést.
A Honda gyári alakulata azonban nyilván nem tehette meg, hogy eggyel kevesebb motorral vágjon neki a jubileumi, minden eddiginél fontosabb Dakar Rallynak. (Gondolj bele: mi lenne, ha éppen most törnék meg a KTM páratlan sikersorozatát?) Így saját weboldalukon csupán ennyit írtak: “Mindent sikeresen behajóztunk. A cél: Lima, Peru!” Vagyis az ellopott motort a gyárból azonnal pótolták, átvetették a szervezőkkel és beállították a helyére. Ennyit számít nekik a közel százmilliós összeg. A tét sokkal nagyobb! Én már csak egyet nem értek: mit csinál a tolvaj a portékával? Mert hogy egyhamar nem tudja eladni, az elég valószínű…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »