A Honda híres motorja az adventure touring szegmensben való jelenlétét kívánja megerősíteni az új modell érkezésével. Sok részlet egyelőre nem szivárgott ki a Honda háza tájáról, de azt lehet tudni, hogy az új Africa Twin magasabb lesz: 1’475-ről 1’570 milliméterre emelik a motort. Ezzel együtt magasabb szélvédelmet is kaphat, ami jól jöhet a hosszabb távú túrák során.
Fontos változásnak ígérkezik, hogy a motor 13 kilogrammal többet fog nyomni mérlegelés során. Ez akár több túradobozt, de nagyobb üzemanyag tankot is feltételezhet. A második feltevés szintén a világjáró szegmensben fontos nagy hatótávot erősítené. A nagyobb tankos kivitelek hosszú ideje elterjedtek, elsősorban a BMW kínál régóta ilyeneket.
A jelenleg is rendelkezésre álló extra felszereltségek segítségével egyébként már ma is összeállíthatjuk hasonló Africa Twin motorunkat. Ebben a kategóriában óriási a gyártók közötti verseny, és olyan vetélytársakkal kell a legjobbnak járó címért harcolni, mint a KTM 1290 Super Adventure R, BMW R1200 GS Adventure vagy a Ducati Multistrada 1200 Enduro. Természetesen mindegyik modell rendelkezik a legfrissebb vezetéstechnikai támogató rendszerekkel. Olyanok, mint a kikapcsolható ABS, a traction control vagy a részben-egészben elektromosan állítható futómű szinte alapnak számítanak ebben a kategóriában.
Erő tekintetében az Africa Twin az osztály gyengébb motorjai közé sorolható, viszont agilitása miatt mégis nagyon kedvezően vezethető vegyes körülmények között. A modell árazása szintén ígéretes, ezek mind olyan tényezők, amik a többszörös Dakar győztes legenda felé terelhetik a leendő vásárlókat. A manuális és a Honda DCT váltójával is rendelhető új változatról pontosabb információkkal a november 7-én startoló milánói EICMA során fogunk szolgálni.
Ti melyiket választanátok?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »