Nagy újdonságot már nem jelent, hogy a 2017-es Dakar Rally baromi durvára sikeredett. Még a hagyományosan a világ legkeményebb versenyének nevezett viadal korábbi kiadásaihoz képest is. A tizedik nap (a törölt, ezáltal éles viadal nélkül eltöltött kilencedik után) esetében a szervezők megint előre szóltak: a navigációs hibák következményeit nem másodpercekben, hanem súlyos percekben fogják mérni. Megint nem túloztak: a motoros mezőny szinte minden élmenője nagyon durva veszteségeket szenvedett a 450 kilométernyi speciált tartalmazó tegnapi nap során. Ráadásul fizikailag is elképesztően megterhelő volt a kihívás.
Az összetettet vezető angol Sam Sunderland rögtön az elején rettenetesen elkeveredett: az első ellenőrző pontra 56. helyen érkezett! Aztán később felzárkózott, de csak a 12. helyig jutott. Az említett első ellenőrző ponton még a virtuális ezüstérmes Pablo Quintanilla vezetett, nem sokkal később azonban a chilei is elnavigálta magát, és nem kevesebb mint egy órát vesztett! Az igazi dráma azonban még közel sem ez volt számára.
A tegnapi napon ugyanis hosszas hegyek közti versenyzés után a mezőny alacsonyabb tengerszint feletti magasságra ereszkedett, így helyenként átlépte a hőmérséklet a 40 fokot. A gyorsasági szakasz után Quiantanilla megállt, és olyan rosszul lett, hogy Lallerhez hasonlóan megnyomta a segélyhívó gombot a motorján. Már indult is érte a mentőhelikopter, viszont ezzel fel is adta a Dakart. Azért ezt el tudjátok képzelni? Egy tereprally világbajnok, aki eddig nagyon keményen versenyezve a hihetetlen száguldás második helyén ment, egyszer csak minden sérülés vagy bukás nélkül feladja a harcot! Ez talán mutat egy kis képet róla, milyen dolgok zajlanak most arrafelé…
A napot az élmezőnyben versenyző Michael Metge testvére, Adrian nyerte meg. Újabb szakaszgyőztese lett tehát az idei menetnek – egy kis ideig. Ugyanis kihagyott egy ellenőrző pontot, így a célban kapott egy laza órányi büntetést. Ezzel pedig a hondás Joan Barreda lépett elő az első helyre. A célban azt nyilatkozta, hogy a rajt utáni részen többször durván eltévedt ő is – hosszú kilométereket haladt egy folyómeder környékén és kereste, vajon merre is van a helyes irány. Aztán pont Metge érte utol, és az ő segítségével keveredett ki a szorult helyzetéből a spanyol.
Ma nem egy összefoglalót nézünk meg videón, hanem egy igazi szép Dakar-villanást. Michael Metge és Xavier de Soultrait vívnak kemény pozícióharcot – de azért a fotósokat meglátva egy vidám kis egykerék még így is belefér!
A második oldalon további drámai események következnek, és olvashattok a magyar versenyzőkről is. No meg ott találjátok meg az eredményeket – érdemes lapozni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »