A Yamahának mostanában nagyon bejöhetett ez a motorépíttetősdi, és miután körbeszaladt a világon Shinya Kimura csodálatos acél-álomképe, most Roland Sandset kérték fel a hangvillások, hogy csináljon valami ütőset MT-09 bestsellerükből ‘Faster Sons’ témában. Ez a projekt azt jelenti, hogy egy mostani (jóval fejlettebb) motorunoka műszaki alapjain álmodják újra egy-egy klasszikus motorjukat a felkért mesterek. A ‘Faster Wasp’ nevű szörnyeteg már az ötödik Yamaha-Sands együttműködés, és eddig sem kellett csalódnunk soha a párosban.
Miután Sands maga is komoly versenyző volt az Államokban, nem csodálkozhatunk hogy minden motorjára csókot lehel a funkcionalitás, messziről ordít, hogy ezek nem showbike-ok! Most a ‘Faster Sons’ filozófia mentén teremtett időtlen formát és töltötte azt meg a Yamaha legfejlettebb technológiájával – persze egy kis versenypedigrét keverve a mixhez. Az eredmény egy igazi mélyütés lett, Kenny Roberts legendás TZ750 szörnyetege előtt tisztelegve.
“Messzire nyúló múltam van a Yamahával” – mondta Sands. – “Régen versenyeztem is TZ250-nel és rengeteget terepeztem Yamaha endurokkal, szóval sok történetem van a márkával. Látni a Yamahát, honnan jön és merre tart – ez nagyon inspirálónak hat, és már jó néhány motort építettünk együtt. Ez a háromhengeres csomag igazán könnyűsúlyú és jól teljesítményű cucc. Nem egy versenymotor, de a versenymotoros minőséget hozza az átlagos motorosoknak szánt gépen, ami klassz, mert ez biztosítja a móka-faktort! Remek alap volt az építéshez, mivel szerintem egy motornak játékosnak kell lennie, hogy jól érezd magad rajta – persze a megfelelő teljesítmény mellett. Ez a ‘Faster Sons’ koncepció, amin dolgoztunk, előhozta a versenyzői emlékeimet Kenny Roberts-el, az egyik hősömmel, és ezt összekombinálva a klassz háromhengeressel egy kellemes projektté vált, és igen elégedett vagyok az eredménnyel.” – mondta Sands.
A koncepció számos alkatrészt tartalmaz a Roland Sands Design kínálatából, mint a kézzel készített üzemanyagtank, farokidom, szívócsövek, hűtőfedelek, elöl a rajtszámtartóval kombinált lámpa valamint a sárvédő. Persze ehhez még egy kazal abszolút prototípus alkatrészt is ráakasztottak, hogy elég klasszikusan és vagányul nézzen ki a motor.
Esztergált RSD Morris felniken gurul, (elöl 3,5-ös, hátul 6-os) és egy Two Brother’s Racing dob ordítja a világra bánatát. Szintén RSD superbike féktárcsákba harapnak a Performance Machine radiális nyergei, természetesen radiális felső pumpával adagolva a végtelen erőt. A futómű sem kutya, mivel a villa belét Öhlins-re cserélték, valamint a komplett hátsó gátló is svéd arannyá változott.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »