Állandó téma, hogy a motor vagy az autó a gyorsabb – olyan végtelen számú összehasonlítást tettünk közzé itt az Onroad oldalán is, hogy nem is tudok hirtelen egyet sem kiemelni közülük. Mégis újra meg újra előkerül a kérdés, amikor valamilyen minden korábbinál erősebb járművet dobnak piacra a gyárak- vagy a tuning-műhelyek. Az aktuális apropó is teljesen logikus: megjelent a Kawasaki Ninja H2R, amely minden korábbi motorkerékpárnál erősebb és jobban gyorsul – nekiálltak hát élesben letesztelni, hogy mit tud kezdeni a világ legdurvább szupersport-autóival.
Alapból persze mindenki azt tételezi fel, hogy a sokkal komolyabb súly-lóerő arány okán egy erős motor mindig agyonver egy autót – csakhogy ez nem igaz, mint az eddigi videók tömege is bizonyítja. Az autó ugyanis legalább kettő, de inkább négy nagy felületű abroncson át képes az aszfaltra vinni nyomatékát, míg a motor csak egyetlen, egészen pici területen. Ehhez jön még a nagy gyorsulásnál megemelkedő első kerék problematikája – így a motorral álló helyzetből eleve nehéz maximális dinamikával elindulni.
A másik baj nagy sebességnél jelentkezik. Mert ha a kezdeti egykerekezési hajlamot legyűrte a motor pilótája, egy darabig simán otthagyja az autót – azonban amikor a tempó az egekbe szökik, ismét előnybe kerül a négy kerekű dinamikája: ilyenkor az eddigi tapasztalatok alapján megint az autóhoz kerül az előny.
Itt van azonban a 300 lóerős Kawasaki Ninja H2R, amelyet három, abszolút a világ élvonalába tartozó sportautóval mértek össze éles körülmények között, egy repülőtéren. Az első delikvens egy McLaren MP4-12C volt a maga 600 lóerejével. Itt nem volt sok kérdés: az autó megalázó vereséget szenvedett. Másodiknak a legendássá vált Bugatti Veyron állt oda a Kawa mellé, méghozzá annak 1’200 lóerőre tuningolt változata (bár a videó alatti hozzászólásokban ezt többen kétségbe vonták). Itt már keményebb volt a meccs, de a negyed mérföld végére itt is a japán paripa ért oda elsőnek: majdnem 24 kilométer/órával gyorsabb volt a Bugattinál.
Végezetül jött a Nissan GT-R SPE a maga laza kis 1’350 pacijával. Ráadásul itt repülőrajttal indultak, így a táv végére a motor minden korábbinál magasabb, 326,4 kilométer/órájával szemben a Nissan 332,8-ra gyorsult. Ez a bődületes erő kellett tehát ahhoz, hogy háromszáz körüli tempónál legyőzze a Kawasaki új erőgyárát.
Komoly meccsek voltak, úgyhogy lehet tovább matekozni a fejlesztőműhelyekben – bár a tesztben szereplő járművek egyike sem alkalmas közúti használatara – de minimum teljesen feleslegesek oda!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »