Az energiaitalokat gyártó osztrák vállalat az egyik legjobb terméket találta ki, ami létezik, hiszen rossz nyelvek szerint az egészben a doboz a legdrágább – mégis egy vagyonért el tudják adni. Ennek eredményeképpen a cégnek annyi pénze van, amennyit nem szégyellnek. Azzal viszont nagyon okosan gazdálkodva bőséges mennyiséget forgatnak vissza a technikai sportok minden területére. Így olyan extrém eseményeket szerveznek, amelyek a Red Bull nélkül valószínűleg nem is jöhetnének létre.
Egyik ilyen versenysorozatuk a Red Bull Hard Enduro, amelynek utolsó 2014-es eseménye a Portugáliában megrendezett Extreme XL de Lagares volt. Porto kikötővárosának utcáin a párosával induló pilótáknak test-test elleni küzdelmet kellett vívniuk az egészen elképesztő pályán: mesterséges akadályok és a sikátorok döbbenetes lépcsőin száguldoztak csőgázon. Ez volt a két napos esemény első napja, míg másnap a környező erdőkben, természetesebb környezetben folytatták a “játékot.”
A páratlanul látványos és izgalmas filmben a Beta versenyzője, Ben Hemingway sisakjára szerelt kamera felvételeit izgulhatjuk végig, amint a KTM-es Andreas Lettenbichler ellen indul a városi futamon. A csata tényleg centiken múlik, a pálya pedig olyan keskeny és nehéz, hogy ha itt valaki egyszer előnybe kerül, azt a másik már nehezen fogja meg a nagyjából két és fél perces küzdelem során.
A rendezvény egyik igazi szépsége éppen az, hogy nem megszokott körülmények között kell motorozni a srácoknak – ez valószínűleg sokkal nagyobb feladat számukra, mint sárban és folyókban csapatni. A kövek rettenetesen csúsznak, a kijelölt nyom irgalmatlanul szűk, és igazi déli módra centikre száguldanak el a nézőktől. Akik ha kell, még fizikailag segítenek is nekik – cserébe a fotós szemrebbenés nélkül kinyitja az állványát a legkeskenyebb sikátorban is. Úgyhogy hangot fel, dőljetek hátra és élvezzétek Ben versenyét – és ahogy közben kommentálja a történéseket!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »