Szépen lassan kezdjük felfogni a Kawasaki Ninja H2R műszaki adatait, mégis ezek olyan számok, amelyeket jó darabig emészteni kell. Háromszáz még gombócból is sok, nemhogy lóerőből! Pedig az idei év legnagyobb durranása állítólag ennyit tud a literes erőforrásból kisajtolni. Hihetetlen adat ez így 2014-ben – eddig kétszáz lovacska már brutálisnak számított, erre ők megfejelték még egy százassal. Nem más ez, mint puszta erőfitogtatás – gondolhatnánk, de nem így van. Tény, hogy van benne némi reprezentatív célzat is, hogy lássuk mire képes jelenleg a Kawasaki.
Jeremy Toye, a gyár versenyzője és tesztpilótája eddig 338 kilométeres óránkénti sebességet ért el a H2R-rel, ám állítása szerint ez még nem a vége. Ilyen tempó mellett érthető, hogy szárnyakkal látták el a motor idomait, amelyek nagyon jól végzik a rájuk bízott feladatot. Az alábbi videóban láthatjuk mozgás közben is a fenevadat – megnyugtató, hogy a kanyarokban is szépen mozog és nem csak az egyenesekben érzi otthon magát. Bizonyára rengeteg bit és bájt áramlik a másodperc tört része alatt a motor egyik végéből a másikba, pusztán azért, hogy ezt a hatalmas erőt biztonságosan az aszfaltra lehessen vinni a 190/65-ös versenygumikon keresztül.
Az utcára szánt H2 változat némileg szolidabbnak ígérkezik – azt “csak” 220 lóerősre taksálják. A kompresszoros feltöltésnek hála egyenletes erőleadásra számíthatunk – a gép a gázkar legapróbb elmozdítására is észveszejtő gyorsulással válaszol majd. Erre azonban a milánói EICMA kiállításig várni kell. Nagyjából egy hónap múlva minden kiderül – annyi biztos, hogy szintén nagyon durva meglepetés lesz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »