Kezd már unalmassá és egyhangúvá válni a terepsport is? Lehet, hogy a Red Bull-nál is így vélekedett néhány ember, ezért egy egyszerű, de annál nagyszerűbb ötlettel álltak elő. Fogták a már bevált supercross receptet és kissé átírták a szabálykönyvet – így született meg a Red Bull Straight Rhythm.
A megszokott körverseny helyett itt csak egy fél mérföld hosszú egyenes szakaszon kell végigmenniük a versenyzőknek. Nincsenek fordulók, az egész pálya egy gyors ritmusszekcióból áll. Különféle akadályok nehezítik a haladást: szemre véletlenszerűen követik egymást az bukkanók, kettes és hármas ugratók, mosódeszkaszerű szakaszok, asztalok, fel- és lelépők. A versenyzőknek tökéletesen fel kell mérniük az előttük álló pályát, szakaszról szakaszra, helyesen megítélve a sebességet, a távolságot és az ugratók pontos helyzetét.
Nem az a lényeg, hogy minél messzebbre szálljanak egy-egy elugrás alkalmával. Jól megfigyelhető, hogy rögtön az elugrás pillanatában már bedöntik, maguk alá csavarják a gépet, ezzel lerövidítve az ugrás időtartamát és távolságát, hogy a leérkezés pontos legyen és azonnal felkészülhessenek a következő szekcióra. Ha valaki egyet hibázik, kiesik a ritmusból – gyakorlatilag lehetetlen behozni a lemaradást, ha az ellenfél nem követ el hasonló hibát a futam során.
Nagyon gyors és rendkívül pörgős, ritmusérzéket és gyors mérlegelést kíván meg ez az új műfaj – éppen ezért nem csoda, hogy a videókban olyan neves supercross versenyzőket láthatunk, mint James Stewart, Ryan Dungey, Justin Bogle, Malcolm Stewart, Marvin Musquin és Jesse Nelson. Mivel a verseny célja itt is a rivalizálás, nagy valószínűséggel nem egyedi esetről lesz szó, hanem a Red Bull Straight Rhythm is kinövi magát egy különálló műfajjá.
Elsőként nézzetek meg egy videót az új műfaj bemutatásáról, amelyben a fent említett nagyságok vallanak is arról, miért élvezik annyira ezt a stílust. James Stewart egyenesen azt mondja, hogy ez az ő videójátéka (mivel olyat nem művel, csak gyakorlatban).
A záró képsorokon pedig egy rendes futamot élvezhetünk végig – narrálás nélkül, viszont kiélvezve a motorok hangját. Javasolt kicsit felcsavarni a hangszórókat, aztán hadd essen egymásnak Marvin Musquin és Ryan Dungey!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »