A Suzuki végre pontos adatokkal is szolgál a közeljövőben piacra kerülő V-Strom 1000-rel kapcsolatban. Az elődmodell ugyan mind a mai napig nagy népszerűségnek örvend a túrázók köreiben, ám meglepő módon a 650-es változat aratott átütő sikert, a literes testvér nem volt olyan kelendő. Gyakorlatilag kinézetre ugyanaz volt a két motor, most azonban a váltásnál az új ezres a mostani 650-estől teljesen különböző köntöst és műszaki tartalmat kapott.
Több olyan technikai megoldást vonultat fel az új modell, ami a kisebbik testvéren nem elérhető. A gyári specifikációból kiderül, hogy a Suzuki is kezd felzárkózni a többi nagy túraenduróhoz, így már szerepel a listáján a kipörgésgátló, ami ráadásul több érzékenységi fokozatban állítható. A nagy V2-es blokkhoz csúszókuplung is jár, így téve biztonságosabbá a visszaváltásokat gyenge tapadású útburkolaton, és természetesen ABS vigyáz a kerekek fordulatszámára fékezés közben.
Hamamatsuban belátták, hogy egy nagy hasmagasságú túramotornak nem kell csillagközi utazásokra is elegendő teljesítmény. A literes blokkból kihozott kerek 100 lóerőtől nem esünk hasra, de a józan motorozáshoz bőven elegendő, meg még annál többhöz is. Főleg, ha figyelembe vesszük a gyár által megadott 228 kilogrammos saját tömeget, ami riválisokhoz képest komoly fegyvertény.
A kisebbik V-Strom fogyasztásáról nagyon jókat állítanak a tulajdonosok, a gyár szerint az új ezres sem lesz sokkal torkosabb. Normál használat mellett 5 liter alatti értékkel is számolhatunk, így a húsz literes tankkal akár 400 kilométert is megtehetünk egyhuzamban.
Suzuki DL1000 | |
Motor típus | 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC, 90˚ V2 |
Lökettérfogat (cm3) | 1’037 |
Teljesítmény (kW/LE/ford.) | 73,5/100/8’000 |
Forgatónyomaték (Nm/ford.) | 103/4’000 |
Furat x löket (mm) | 100,0 x 66,0 |
Sűrítési arány | 11,3:1 |
Váltómű | 6 sebességes |
Első gumi | 110/80R19M/C 59V |
Hátsó gumi | 150/70R17M/C 69V |
Hossz/szélesség/magasság (mm) | 2’285/865/1’410 |
Tengelytáv (mm) | 1’555 |
Szabadmagasság (mm) | 165 |
Tömeg (kg) | 228 |
Üzemanyag tartály (l) | 20 |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »