A Lotus nevet mindenki a Forma-1 versenyzéssel, a fekete-arany fényezéssel és manapság Kimi Räikönennel azonosítja. Amikor felröppent tehát a hír, hogy Lotus márkanévvel motorkerékpárt fognak készíteni, jogos az első társítás, miszerint a finn világbajnoknak akarnak kedveskedni – hiszen neki már Ferraris évei alatt is készült egyedi kétkerekű. A mostani történet azonban teljesen másról szól.
A Lotus márkát a legendás tervező, Colin Chapman alapította, és mind versenyautóival, mind közúti sportkocsijaival komoly hírnevet szerzett. Akkoriban ezek az autók a hagyományos angol sötétzöld fényezésben pompáztak, majd amikor a reklámozás egyáltalán megjelent a Forma-1 világában, elsőként tették fel egy cég logóját gépeikre, és a John Player Special dohánygyár színei után lettek a versenyautók fekete-arany festésűek. Chapman halála után azután elkezdődött a Lotus név körüli hercehurca – napjainkig szinte boldog-boldogtalan versenyzett ezen legendás márkanév alatt. Közben természetesen a sportkocsik gyártása is folyik.
A jelen hírek szerint megszületett a Lotus Motorcycles cég, amely hamarosan egy 200 lóerős kétkerekűt fog gyártani. Maga a vállalat a Holzer Group és a Le Mansban is versenyző Kodewa (idén is indítottak Lotus néven LMP2-es autót) közös tulajdonaként jött létre, a leendő kétkerekűt pedig az a Daniel Simon fogja tervezni (egyik előző munkahelye a Bugatti autógyár volt), akinek neve eddig sokkal inkább a filmvilág motorkerékpárjaival kapcsolódott össze, mint közúti gépekével. Ő jegyzi például a Tron és a Captain America sorozat több járművét. A hivatalos sajtóközlemény szerint a Lotus Motorcycles első terméke a C-01 lesz, amely a különleges megjelenést fogja ötvözni a felső kategóriás minőséggel és az abszolút csúcstechnológiával. A gépet karbon, titánium és egyéb űrtechnológiából ismert anyagok fogják jellemezni, formaterve abszolút futurisztikus lesz, teljesítménye pedig 200 lóerő körül alakul. Egyéb részlet nem ismert, fotó is csupán ez az egy jelent meg, amely talán a tank egy részletét ábrázolja. Nem egyedi, esetleg a Jégember kedvére készített masináról van tehát szó, de azért túl nagy darabszámról vagy éppen tömeggyártásról sem kell ábrándozni. Hogy mi lesz mindebből a valóságban, azt pedig hamarosan (remélhetőleg) meglátjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »