A Yamaha soron következő negyedliteres sportmotorja nem titok többé, már a cégvezetés is megerősítette, hogy lesz. Az még megválaszolatlan kérdés, hogy mikor – lehetséges, hogy már 2014-ben üdvözölhetik a motorosok a sportgépet az indiai piacon. A pontos kinézet is a jövő zenéje, de a nyolcadliteres változatból kiindulva nem kell félteni a Yamahát, tudnak rajzolni. Igaz hogy a weben keringenek ábrázolások róla, de ezek a képek csupán ügyes rajongói grafikák. Tehát sem a kinézetéről, sem a pontos technikai adatokról nem tudunk semmit.
Ennek ellenére újból elindultak a pletykák, amelyek alapján feltételezhetjük, hogy lesz egy naked verzió is ebből a 250-es Yamahából. Várhatóan ugyanazzal a hajtóművel és vázzal készül majd mindkét változat: az YZF-R250 és az FZ250.
Valószínűleg igazak a találgatások, hiszen a KTM cégvezetése is hasonló dolgokon gondolkozik, csak ott a már meglévő 390-es Duke-ból építenének egy idomos sportmotor változatot, ahogyan a Honda sem tagadja, hogy a CBR250R műszaki alapjaira épülő meztelen modellt kíván kiadni a közeljövőben.
Jó hír, hogy újból előtérbe került a nagyobb gyártóknál is ez a méretosztály, hiszen 250 köbcentivel józan keretek között, de élvezettel lehet motorozni városon belül és országúton is egyaránt, úgy, hogy a fogyasztástól és a fenntartástól sem kell tartania a motor gazdájának.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Jó hír, hogy újból előtérbe került a nagyobb gyártóknál is ez a méretosztály, hiszen 250 köbcentivel józan keretek között, de élvezettel lehet motorozni városon belül és országúton is egyaránt, úgy, hogy a fogyasztástól és a fenntartástól sem kell tartania a motor gazdájának”
Hát…szerintem meg nem sok értelme van, lehet mondani hogy “be van tömve ez a ccm osztáy is…” de a létét a robogókon kívül (ahol jobban számít a méret) nem sok minden indokolja, a fogyasztás nem sokkal kisebb (3,5-4 liter) mint egy nyugis 500-asnak, és úgy veszem észre a súly sem sokkal kisebb ma már, 20 kiló ide-oda emberek között is van (több is)…170-180 kiló régen egy kategóriával feljebb lévő motoroknál volt….a GW 250-et meg se említem, merénylet….a motor pedig sokaknak kényelmetlen mert kicsi.
250-esnek az A1 kategóriának kéne lennie, kisújjból kirázott 15 lóerővel, 140-150 kilóval…nyomatékos blokk, nem tizenezres ford. tartományokkal, 4-5000 ezernél kezdődő élettel…
Valahogy nekem ez logikus, lehet hülyeség…