Globalizált világunkban a Hero és az EBR együttműködésének híre meglepetést igazából nem okozhat. El lehet persze töprengeni azon, hogy hogyan talált egymásra a két cég, mit várnak a kapcsolattól. Mindenesetre a két cég helyzetét szemlélve a kooperációban van ráció. A Hero és a Honda hosszú évek óta tartó közeli kapcsolata a közelmúltban szűnt meg. A stabil anyagi helyzetben lévő indiai gyártó eddig főként a kismotorok szegmensében brillírozott, függetlenségük megszerzésével a jól jövedelmező üzlet megtartása mellett pedig a nagyobb kategóriák fele törekednek ők is. Az EBR gyakorlatilag 2009-ben jött létre, miután a Harley-Davidson megszüntette a Buell Motorcyclest, Erik Buell saját mérnöki tudásával létrehozott cégét. A kis amerikai vállalkozás helyzeténél fogva sem törekszik piaci dominanciára, Buell és csapata csupán szeretne megélni abból, amihez értenek, amit szívvel-lélekkel csinálnak munka gyanánt. Az egymás köreit nem zavaró, újdonsült függetlenségüket élvező vállalkozások ilyen szempontból ideális társai lehetnek egymásnak, és a nyilatkozatokból az is kiderül, mit várnak az együttműködéstől a vezetők.
Az egyezség szerint Buell és csapata mérnöki know-how-t fog az indiaiak rendelkezésére bocsátani, az amerikaiak a Hero fejlesztőivel fognak együttműködni (képzik őket), illetve új modellek fejlesztését fogják segíteni a Hero központjában. Az EBR számára az üzlet hozadéka ettől jóval kézzel foghatóbb: az indiai cég két, az újkori Buellhez kötödő csapat főszponzora lesz. Az AMA Pro Racing Superbikes Championship szériában induló Team Hero-nál Danny Eslick, az AMSOIL Hero-nál pedig Geoff May fog egy-egy EBR 1190RS nyergében versenyezni.
Az együttműködés jelenleg a fentiekre korlátozódik, de annak későbbi bővítése elől egyik fél sem zárkózott el. Az indiaiak most kezdik saját imidzsüket kialakítani, Erik Buell és mérnökei pedig integráns részei lehetnek az egyik legnagyobb potenciállal rendelkező piac domináns szereplőjénél játszódó folyamatnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »