Azt hiszem, a legtöbb motorosnak nem okozott túl nagy törést az életében, hogy a Confederate legújabb modelljét, az X132 Hellcatet többszörös késés után csak most mutatták be. Az eredeti tervek szerint az amcsi motorépítő cég még tavaly októberben szerette volna a nagyközönség elé tárni a végleges masinát, majd az új modell kiadását későbbre halasztották. A bemutató második késése után most megérkezett végre a hivatalos bejelentés: 2012 elején elindul a „tömeggyártás”. Az eredetileg 40’000 dolláros vételár felugrott 45’000-re, de ez is csak a februárig leadott rendelésekre vonatkozik, ha valaki elvacakolja az időt, és csak márciusban rendel egy ilyen pokoli macskát, már 49’500 zöldhasú tulajdonjogát kell átruháznia érte. Persze még így is ez a legolcsóbb Confederate. Nézzük, mit is kapunk ennyi pénzért.
Mindenekelőtt természetesen luxust. A márka és az alacsony példányszám jelentette exkluzivitás is szempont lehet valakinek, hiszen olyan elitklubba kerülhet az ember, ahol kizárólag gazdag és többnyire ismert emberek találhatók. Egy ilyen motor esetében teljesen felesleges volna motoGP technológiáról beszélni, azonban a kis példányszámban készülő, ritkaságszámba menő, illetve drága alkatrészek így is figyelemre méltók – a motor teljes formájában, de egyes alkatrészeiben is órákig lehet gyönyörködni. A váz egy acélcsőből álló gerinc és alumínium alkatrészeket magában foglaló keret, amely egy 2’163 köbcentiméteres (132 köbhüvelykes), a képek tanulsága szerint tolórudas szelepvezérlésű V2-es erőforrást ölel körül. A 132 lóerős teljesítmény persze messze alulmarad a hengerűrtartalom adta lehetőségekhez képest, de így is sokkal több, mint amit közúton ki lehet használni. Sokkal inkább figyelemre méltó a masina nyomatéka: a 203 newtonméteres nyomatékcsúcs autókat is megszégyenítően magas – nem meglepő, hogy csak ötfokozatú a váltó. Marzocchi 50 milliméteres fordított teleszkópok, Race-Tech hátsó rugóstag, Beringer első fékek és Brembo hátsó fékpofa, szénszálas kompozit kerekek, LED-es világítóberendezések és egyedi tervezésű alkatrészek teszik teljessé a képet. Az egész csomag meglepően kis tömegű, az izombringa mindössze 227 kilogrammot nyom a mérlegen.
A 164 példány legyártása még hosszú ideig munkát fog adni az alabamai cégnek – ugyan technikailag a motor semmi extrát nem kínál, de különlegessége miatt valószínűleg a tervezett példányok mindegyikére lesz megrendelő.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »