A csupasz motorok hívei szoktak azzal viccelődni, hogy a motorokat és a nőket ugyanúgy szeretik: meztelenül. Bár az esztétika szubjektív, de úgy gondolom, hogy a képeket elnézve ennek a szólás-mondásnak soha nem volt még ekkora jogalapja – a Brutale 675 kétség kívül az egyik, ha nem a legszebb masina, amit napjainkban készítettek. Az illő technikai tartalomról pedig a testvérmodellből, a napokban bemutatott F3 675-ből származó alapok gondoskodnak.
A sportmotor teljesítményét visszafogták az olaszok, a Brutale 675 „csak” 113 lóerős lett, igaz, a csúcsteljesítmény már 12’500-as fordulaton megérkezik, míg a nyomatékcsúcs helye és mérete változatlan (71 newtonméter 10’600-as fordulaton). A kor trendjéhez igazodva a mérnökök a sportmotor kiegészítő elektronikáját egy az egyben átültették a csupasz változatra is, így a nyolc módban kapcsolható kipörgésgátló, a ride-by-wire fojtószelep vezérlés és a négy módban állítható keverékképzés is a szériafelszereltség része. Az elektronika mellett az F3-tól örökölt extrém geometria (rövid tengelytáv), a hibrid váz, az újszerű erőforrás (ultrarövid löket – 79×45,9 mm, integrált olaj- és vízpumpa, ellentétesen forgó főtengely), a korszerű futómű és fékek, az alacsony tömeg (163 kilogramm szárazon – ez mintegy 3 kilogrammal alacsonyabb a Street Triple-nél) egy igazán vonzó csomagot jelentenek. A korábban emlegetett 8’990 eurós ár az exkluzív márka eddigi árszintjéhez képest kifejezetten alacsony. A masina ára mintegy 300 euróval alacsonyabb a Ducati Monster 796-énál, „csak” 8-900 euróval magasabb a Yamaha FZ8 és a Suzuki GSR750 áránál, s mintegy 1’300 euróval kerül többe a Honda Hornetnél (a közelmúltbeli valutaárfolyam-trendet figyelembe véve a várható magyarországi ár mintegy 3 millió forintra becsülhető). Mindent összevetve azt is mondhatjuk, hogy a márciuban forgalomba kerülő Brutale 675 Trepistoni egy racionális alternatívát jelent a saját kategóriájában.
A lepel hivatalos lerántására természetesen az EICMA-n kerül sor a jövő héten – mindenesetre az MV Agusta már most kiterítette kártyáit, ami az idei szűkös előzetes információkat tekintve külön pluszpont, mind motoros, mind marketinges szempontból.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“A Brutale 675 a legszebb, legkorszerűbb és legkívánatosabb csupasz motor.”
Ki szerint?
akár szerintem is.
:-)))))
Csak neked, csak most, sok szeretettel…
Jólvanna! 🙂
Nekem nem tetszik. A bal oldala pedig különösen nem.
(Onnan látszik a lánc. :-D)
De ettöl még lehet szép. Nincs ebben semmi.
Wuppi Goldbergnek is van párja. 🙂
Brutale-val még nem mentem, de a Street Triple-re a 2007-es kakucsi teszt óta vágyom vissza.
Amellett, hogy nekem nagyon tetszik ez a motor (spec. nem csajozni, hanem MOTOROZNI), szerintem baromi jó is lehet!
Miss Goldbergre nem vágyom, erre a biciklire annál inkább. :-)))