Dieter Hartmann-Wirthwein igazi mérnöki elme. Sok különlegességet épített már, azonban legújabb kreációja a technika iránt érdeklődőknek valóban különleges csemege lesz. Elkészült ugyanis V8-as Ducati blokk – szabadalmat is kapott rá! -, amelynek legnagyobb trükkje, hogy az eredeti, kéthengeres 900SS főtengelyével működik! Hogy ez a látszólagos ellentmondás hogy lehetséges, azt a szabadalmi okiratból ez a rajz magyarázza meg:
A hengerek furata 56, lökete 44 milliméter, így kapjuk a nyolc aprócska cilinderből a 868 köbcentiméteres lökettérfogatot. A motor másik zsenialitása külső méreteinek kompaktsága: a blokk ugyanis elfér az eredeti Ducati 900SS vázban!
Azt hiszem, bátran kijelenthetjük, hogy zseniális mérnöki alkotással, igazi technikai ínyencfalattal találkoztunk a V8-as Ducatiban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hú, vazze, ennek milyen jó hangja lehet. ÁÁÁÁÁÁÁÁ
Bár a fogyasztása nem lehet rossz. 🙁
Na de akkor is. A V8 az V8.
Szerintem ez a megoldás elég veszteséges lehet..de érdekes.
Ez tényleg nagy nyalánkság, kiváncsi vagyok, hogy a gyújtás sorrendje milyen. Hogy kettő vagy négy henger jár-e együtt.
Arra meg még kiváncsibb vagyok, hogy forgalomba fog-e kerülni.