Nem egyforma a hőérzékelésünk. Ez persze rendben is van, ez a motoros nyilván azok közé tartozik akik egy kicsit rosszabbul tűrik a hideget. Megszoktuk már az iskolában, vagy munkahelyeken is, hogy minden tavasszal megy a zárjuk-nyissuk az ablakot játék, mert amíg az egyik kabátban didereg, addig a másiknak leveri a derekát a víz.
De az is lehet, hogy mindenki téved, és emberünk egyszerűen csak imádja a pihe-puha takaró érintését és a végsőkig ki akarja használni a reggeli pillanatokat
Az is teljesen természetes, hogy nekünk motorosoknak rátelepedik az agyunkra a tél kellemetlen közege, és egyre többet foglalkozunk azzal, hogyan lehetne ezzel a helyzettel kezdeni valamit. Ilyenkor a tapasztalatlan ember rögtön arra gondol, hogy réteges öltözködéssel lehet felvenni a harcot a hideg ellen. Én is beleestem ebbe a hibába annak idején, amikor nekünk november végén feltétlenül fontos volt lemotorozni Miskolcra. Magamra rángattam nem kevesebb, mint öt – azaz 5 – réteg nadrágot, ami egyfelől semmit nem ért, ugyanis szépen lassan áteresztették a hideg levegőt. Másfelől senkinek nem kívánom azt logikai feladványt, amikor így kell megállni elfagyott kezekkel pisilni. De egy biztos. Még az is jobb megoldás volt, mint ez:
Vannak egészen profi téli cuccok, mi is teszteltünk például kesztyűket. És azok nem balesetveszélyesek, mint a fent látható megoldás. Gondolom senkinek nem kell részletezni, hogy vajon mi történik, ha elkezd önálló életet élni a vastag takaró… Szóval védekezz a hideg ellen, de ne így!
Cimkék:
És akkor vannak akik fogják magukat, és lenyomnak egy 40'000 kilométeres túrát elektromos motorokkal, mert csakazértis.
Elolvasom »Ebben a cikkünkben egy hathengeres Honda CBX-ből épített bestiát mutatunk be nektek, ami a Széles Fiú nevet kapta. Oké, angolul jobban hangzik.
Elolvasom »Az NSS300, vagyis a nagyobbik Honda Forza a városi és akár túrázásra is használható robogók egyik legjobb ötvözete. Hibája alig akad.
Elolvasom »Vannak, akik a nyitható szellőzős kabátokban már nem bírják nyáron. Nekik lehet kitűnő választás a Hevik Ikaro, amely szellős és vízálló is.
Elolvasom »Nagy várakozás után tért vissza a piacra a Suzuki legendás típusa, a Katana. A motor azonban nem minden szempontból ad okot a hurrázásra.
Elolvasom »Előfordul, hogy a tervezett ív során valamilyen akadály bukkan fel előttünk a kanyarban. Ilyenkor azonnal irányt kell módosítanunk. De hogyan?
Elolvasom »