Korábban már említettem, hogy az AFX vizorja nem páramentesített. Cserébe abszolút torzításmentes – amit ugye a PinLock belső plexikkel rendelkező társaikról soha nem mondhatunk el. Ott is kötünk kompromisszumot, meg itt is egy keveset. Tényleg nagyon szép a kilátás a plexin keresztül, ráadásul jól szakaszolt a zárása. A teljesen zárt fölött eggyel kicsit jobban megakad, így egyébként stabilan használható ebben a pozícióban – így kicsit hidegebb lesz bent télen, de megszabadulunk a párától.
Maga a plexi egyébként egy mozdulattal leszedhető. Helyére pattinthatunk többféle színezett változatot: vehetünk füstszínűt, tükröset és irídiumosat is. Sőt, aki nagyon kemény téli motoros, annak az AFX kínál elektromosan fűthető vizort is! Ez csámcsogva megeszi reggelire a PinLock-ot: alapkábelét bekötöd az akksira, amikor felülsz, összedugod a kábelt, aztán még a szakadó hó is leolvad róla! Nem véletlen, hogy finn motoros ismerősöm egyik képén is ugyanezt a rendszert fedeztem fel – ő sok hónapot motorozik végig mínuszban, csak tudja…
Amikor aztán nem a pára a gond, hanem szemedbe süt a nap, akkor az FX-105 bal oldalán egy kis kallantyút eltolva lepattinthatod a belső napszemüveget. Ez az egyetlen pont, ahol az én tetszésemet nem nyerte el teljes mértékben az új AFX: a látómezőm szélén és orrom körül is túlzottam érzékelem a belső kis minivizor éleit. Akinek viszont nincs ilyen gondja – ez nagyban fejforma kérdése is -, az ráadásul utólag a füstszínű helyett tükrös napszemüveget is vehet. Ha tűzoltósan akar mutatni…
Az AFX FX-105 Thunderchief videós tesztjét még a nagy hideg beállta előtti utolsó percben forgattuk. A külső hőmérséklet alig néhány fok volt, ráadásul nyirkos levegővel. Így a szellőzést is nagyon jól ki tudtam próbálni – egyedül a nagy sebességű motorozásnál érzékelt zajszintre nem derült fény. Minden más motoron tapasztalt benyomást meghallgathattok videónkban.
Összességében az AFX 2017-es üvegszálas újdonsága nagyon kellemes bukó. Főleg, ha az árával együtt nézzük – tudása alapján azt gondolom, ennyit bőven megér. Minden szempontból biztonságos, az én fejemre komfortos is. Színválasztékát és aktuális MotoPartsShop.hu árait ide kattintva találjátok meg.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »