125-ös motort mindenkinek – igazi magyaros melléfogás? Egy motoros oktató véleménye

B125
2012. február 16., csütörtök - Macko

Különböző fórumokon, cikkek hozzászólásaiban sokan alkottak már véleményt az idén bevezetésre kerülő új jogosítványról. Íme egy hozzáértő álláspontja.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

szentpetike -

 de, csak egy megjegyzést azért tennék hozzá: eddig se a motoros iskolák tanították meg a fiatalt(vagy nem is annyira fiatalt.)

Saját tapasztalom szerint ezek az iskolák szinte semmit sem bűvítettek a tudáson.Azt vagy megszerzi előtte az ember, vagy -jó esetben-a jogsi megszerzése után, különféle tréningeken valóban megfelelő felkészültségű emberektől megszerezheti.


szanaszet -

Egyszerűen nem értem ezt a B125 hisztit. Aki motorozni akar/akart, ezt eddig sem gátolta a jogsi ára, ezután sem fogja. Ez az összeg nem tétel egy motor vásárlása, fenntartása mellett. Az a gondolat pedig, hogy ettől a kezdeményezéstől majd hirtelen eltűnnek az autók a városból, a dugó megszűnik, a levegő alpesi lesz, állati nagy baromság.

Beszéltem. Uff


Helmets on -

Magyarán külön órát kell majd venni, tehát se gyorsabb se olcsóbb nem lett így az egész….értelme így kb nincs is.

Adtak is meg nem is.

 

 


Helmets on -

Még is milyen pluszt akarsz?

Persze hogy nem kapsz egyből tapasztalatot, rutint…de ezt sehol sem kapod meg pénzért.

A rutin pályás feladatok bőven elegendőek arra hogy mi merre hány méter….a többit majd kitapasztalod, ha meg a forgalom nagyon nem megy akkor külön órát veszel…és ott akkor még segítséget is kapsz…

Nem kell túldramatizálni azért…


Manó -

 Lehet, hogy én vagyok kissé debil, de nem látom a problémát…

 A cikk címe B125….Vagyis olyan emberekről beszélünk, akik rendelkeznek már B-s jogsival. Láttak már körforgalmat,meg villamost is.

Az autóvezetők egy része robogózik, úgy gondolom a B125 aspiránsok nagy hányada ebből a körből fog kikerülni. Nem kell őket teljesen leírni, ha a robogót elterelgették, bírni fognak egy 125-össel is. A forgalmi vizsga simán teljesíthető, de a rutinpályát sem tartom ördöngősségnek egy gyakorlott robogó-fahrer számára.

Aki meg eddig nem robogózott,miért akarna rögtön 125-re ülni? Robogózzon egy kicsit, aztán mehet a rövidített vizsga. 

A magam részéről a segédmotoros-kerékpár fogalmát tágítanám ki 125 cc-ig, aztán nem lenne kérdés, hogy vezethető-e.

Sajnos kis magyar valóságunk tele van hasonló jószándékú(nak tűnő) de igazából lehúzós történetekkel, nyakonöntve jó adag bürokráciával.


dexter -

 a jelek szerint a vezetni tudas es a rutin nem eleg ahhoz hogy valaki a vizsgan atmenjen . hiszen ha nem igy lenne ,akkor nem kene attol felni hogy minden rutinos B-s jogositvanyos ember elhasal a vizsgan . 
akkor mirol beszelunk ? eletszerutlen szabalyokrol , vizsgarol vagy minden autos gyengeelmeju az oktato szerint ?
mert ez igy nagyon furcsan hangzik . 


csanesz -

Ez a cikk, azért készűlt, mert vannak egoisták, akik úgy gondolják, ha autót tudnak vezetni, akkor motort is. Én tavaj szereztem meg a korlátlan motoros jogsit. 18 éve vezetek autót és volt mit újra tanulnom KRESZ elmélet és gyakorlat terén is.

– És bár vannak olyanok, akik régóta vezetnek 50ccm motort viszont a motoros közlekedés szabályaival ill. morállal egyátalán nincsenek tisztában.

Nekem csak a forgalomi gyakorlat 200 000 Ft -ba került. Nem reklám, de harmadikra sikerűlt a forgalmi vizsgám. Ez van…

Viszont, olyan tapasztalatra tehettem szert, melyet nem sokan mondhatnak el magukról, mint kezdő motor tulajdonosok.

Nem volt szándékos buktatási hajlama egyik vizsgabiztosnak sem.

Vizsga után még beszélgettünk is a hibákról. Sajna rajtam volt a ”vizsgadrukk”. 

Ugyanis tudtam, mikor hibáztam, mert bizonytalan voltam és tapasztalatlan, de a szabályokkal tisztában voltam. Plusz a fülesen keresztűl kellett figyelnem, hogy mikor, merre irányitanak és ez mellett figyelni a táblákat, figyelni a járművemre, figyelni a vizsgabiztos autójára, hogy ne maradjon le egy lámpa váltásnál (ez azt jelenti, hogy használd a tükröket folyamatosan), figelni a gyalogosokra ill. a környezetedre.

Autós lévén ezen tényezők megegyeznek. de egy motorról más. Kevésbé vesznek észre az autósok a visszapillantóból, mert a jármű keskenyebb és hamarab képes poziciót változtatni. 

– Ami a B125 kategóriát illeti, a dolog két esélyes vagy lesz dolga a mentősöknek vagy gazdagabbak lesznek a vizsgabiztosok.

A cikk író magánvéleményével egyetértek. Mert a B125 csak újabb pénzszerzési mód az egyéb szerveknek. Tapasztalatot nem ad, pedig kellene…

 

B125 = Vezess vagy dögölj meg! 🙂

 


Előző bejegyzés

Erdélytől a Kossuth térig – Egy motoros útvonalbiztosító naplója, 3. rész

2012. február 14., kedd
Túrabeszámoló

Következő bejegyzés

Dízelmotor házilag: A kardán kálváriája

2012. február 17., péntek
Motorépítés

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt