Folytatódik a dízel MZ története: jön a nagytesó!

Motorépítés
2011. december 02., péntek - plzltn

Mindig hatalmas örömmel számolunk be arról, ha honfitársaink valamilyen különlegességet alkotnak meg. Remek példa volt erre a dMZ is, amelynek szülőatyja, Pál Zoltán újabb vállalkozásba fogott. A jármű még készül, mi pedig elkezdünk egy hosszú sorozatot, amely végigvezeti az olvasókat a nehéz és rögös úton.

Hirdetés


Cimkék: , ,


Hozzászólások (9 hozzászólás)

Moto-Cat -

Hát ez tényleg nagyon szép, meg okos dolog így összehozni egy dízel motort. De… Maradj a benzinnél. Biztos neked is feltűnt, hogy sokkal drágább a dízel üzemanyag, mint a normál.

Én is nagyon szívesen fabrikálnék motorokat. De kétszer is meggondolnám a felhasználhatóságát. Ezt a sok ötletet, meg időt, pénzt egy jó kis átépítésre költeném a helyedben. Viszont nem vagyok a helyedben.

Tényleg nagy gratula a megvalósításért. Csak kár, hogy ma már ez nem kifizetődő. Főleg nem mindennapos használatra.

Egy szó mint száz, mindenképpen várom a fejleményeket!


Macko -

Ez szerintem Zolinak nem a gazdaságosságról szól (persze ezt majd megírja ő, biztos benéz). Akkor az ember vesz egy 50-est oszt kész. 🙂

Viszont már nálam van a sorozat első 24 része. Tényleg izgalmas lesz! :-)))


Moto-Cat -

Pukkadj meg. Megint ellövöd, hogy nálad van előre az egész sztori. Én meg itt halálra izgulom magam, hogy ebből mi lesz. Mert tényleg érdekel.

Nyilván nem mindenkinek olyanok a körülményei, hogy gondot okoz dízelt tankolni. Sajnálom, hogy idáig jutottunk. Mármint az ország. Csak levetítettem a csóró átlagemberre. Persze fontos nagyokat álmodni is. Akinek meg van lehetősége, akkor hajrá. Meg is kell valósítani.

Nem is azt írtam, hogy kár belekezdeni. Csak csinálja. Kíváncsi is vagyok rá. Én aztán nem vagyok semmi jó elrontója. Nekem is megvannak a magam őrült álmai.


Macko -

Nincs meg az egész, mivel még nincs kész a motor.

Én is nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz majd készen! 🙂


Quattroman -

Moto Cat

Aki ilyen projektbe vág, az nem a racionalitást tartja szem előtt, hanem a kíhívásnak (még ha maga állította is önmagának) akar megfelelni.

Olyan ez mint az ultramaraton, én még a gondolatától is irtózom a futásnak, mások pedig belevágnak mert MEG AKARJÁK CSINÁLNI


plzltn -

 Bár az én helyem elsősorban a műhelyben van, de azért természetesen el-el olvasgatom majd a “történéseket” 🙂

És azért maradok elérhető is mindenkinek… 🙂


verpe -

Én inkább elektromos hajtásban gondolkodnék.

Jóval egyszerűbb szerkezet.


Quattroman -

nem hinném hogy egyszerűbb lenne, főleg a vezérlőelektronikája.

az “üzemanyag” még mindig gond, mert vagy a vezeték hossza határolja be a hatótávot, vagy aranyárban vehetsz hozzá akkucsomagot.

arról már nem beszélek hogy a dízel máshogy bizsergeti az ülést….


Jani55 -

Én átgondolnám, mielőtt nekiállnék a projektnek (tudom, már készül, de a gondjaim előrevetítik a kudarcot).

– Szeretné, ha a kész gép súlya 300 kg körül megállna… (tételezzük fel, sikerül) Egy könnyű MZ váz, hatalmas autómotorral, segédberendezéseivel (pl indítómotor, generátor), kiegészítő cuccokkal (pl  vízhűtő, + hűtővíz a rendszerben, kipufogórendszer, aksi, …) eleve kérdésessé teszi.  Vázmegerősítés, villanyak, kerekek, teleszkópok bírják? (kb kispolszkiba teherautódízel) Ne felejtsük, aki felül rá, szintén kb 1q.

– Hová kerül a kész gép súlypontja? (egyáltalán megmotorozható lesz?)

– Keményjárású dízel, vibrációk, hajtáslánc (eleve nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték!!!), tehát nem nehéz kitalálni, hol a rendszer leggyengébb pontja.

– Az eleve nagyobb teljesítmény eleve nagyobb és hatásosabb fékteljesítményt kíván! És komolyabb kerekeket, gumikat. (forgalombiztonság)

- Gazdaságossági szempontból eleve halott ügy…

– Hivatalosan egy métert nem lehet vele megtenni közúton… (soha nem vizsgázhat, tehát gyakorlatilag ki sem próbálható)

– A rengeteg ráfordított idő, energia, pénz, stb, máshol, esetleg többszörös eredményt produkálna…      


Előző bejegyzés

Legyél te is motoros Mikulás!

2011. december 02., péntek
Jótékonyság

Következő bejegyzés

Párizsba beszöktek a motorok

2011. december 03., szombat
Kiállítás

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt