A pénz beszél, a kutya pedig ugat

Teszt: Suzuki GSX-1250FA
2010. október 22., péntek - TeeJay

Nálunk járt a motoros körökben alapműnek számító Suzuki Bandit legújabb inkarnációja, a jelentős átalakítással született GSX-1250FA.

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (10 hozzászólás)

dani -

 Véletlenül ki volt kapcsolva a hozzászólási lehetőség. 

Már lehet…


XYZ -

Ennyi pénzért korrekt a vas(bár nekem a naked jobban tetszik).

Végül is nagyjából tudja amit kell neki.

Egy baja van : a CB1300S.

Az ugyan 3kilóval több,de szerintem mindenban jobb.


bundas113 -

Ha öreg leszek, ilyenem lesz szerintem 😀 teccik


galoscsabus -

Ha öreg leszek, nekem Alzheimer-kórom lesz!

Viszont akkor emlékezhetek úgy, hogy volt ilyen motorom is

 

(Éppen ma dicsért meg minket Mackó, hogy ide csupa inteligencs ember kommentel. Gondoltam megcáfolom)


Manó -

 Szóval ez az öregek Gixerje? 

 Amúgy kéne. Majd hozzáöregszem…

 


KIZS -

Valahogy nekem nem jön be, amikor minden motorkerékpár ugyanúgy néz ki (szemből). Kitalálhattak volna valami karakteresebb arcot neki, ha már nem akarták az eredetit meghagyni. Bár ha az eredeti marad, akkor nehéz lenne megmagyarázni, hogy a gyári modell miben tér el az “S”-es Banditra utólagosan felszerelt idomos változattól…

Mint 1250-es Bandit tulaj nagyjából van sejtésem a motor képességeiről és szerintem a kinézettel ellentétben -ami a sportosságra hajaz- ez inkább egy nyugis, túramotor. A futóműve túrázásra, hétköznapi motorozásra alkalmas, sportoskodáshoz borzalmasan rossz. Kanyarban kúszik-mászik, fékezéskor nagyokat bólint, kigyorsításkor elkönnyül, motorfékkor csapkod a kormány. Nem akarom agyon fikázni, hiszen nekem is ez van (1év és 27 ezer km “tapasztalata” szól most belőlem) és pénzügyi okok miatt ez is lesz még pár évig az biztos.

Szóval túramotornak jó, nagyon kényelmes és barátságosan erős. Nagyon erős. Agyon pakolható, jelentősen nem változnak sem a menettulajdonságai (kicsit jobban csapkodásra hajlamos a kormány) sem a fogyasztása. Egy Power Commander vagy egy Prop-tech-es Suzuki EFI tuner berakása után a motor még mélyebbről, még barátságosabban húz. A fogyasztása pedig helyzettül függetlenül, konstans módon 5.5-6 liter körül alakul.

Mondjuk 2.7 millióért már tényleg érdemesebb CB1300-ban elgondolkodni, de ha majd ez is akciózásra kerül időnként, akkor talán majd meglepően “olcsón” hozzá lehet juttni. Én 1.8 millióért vettem újonnan, szalonból. Ez pedig verhetetlen ár még egy kategóriával lentebb is.

Az enyémet lemérettem fékpadon és az eredmény 99LE és 108Nm lett keréken. Ez nem tűnik túl soknak, de ha megnézzük a nyomatékgörbét, akkor láthatjuk, hogy szinte már alapjárattól autónyi nyomaték áll a rendelkezésünkre és ez közel 7000-es fordulatig meg is marad. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy három 48 literes dobozzal felszerelve és dugig pakolva, a motor finom kuplungolással gázadás nélkül elindul harmadik fokozatban.

Íme a görbe: http://www.kizs.hu/main.php


TeeJay -

KIZS, köszi, hogy ezeket leírtad!

Nyilván nem vagyunk egyformák, mindenkinek más tetszik (ennyit az esztétikáról ). A masina motorikusan szerintem fantasztikus, bár saját injektortérképpel biztosan még jobb. A futóműről annyit, hogy az általad említett csapkodás és “limbózás” a GSX-F-en nem jellemző. Nyilván pályán nem jártam vele, de azért van egy hosszú 3-as kanyarkombináció  a környéken, tavaly letett aszfalttal. Ezt a szakaszt akár éjszaka, lámpa nélkül is szóval mentem párszor fel-alá ezzel a vassal is… Kifejezetten jól muzsikált – persze messze nem sportmotor, de közútra bőven jó.

A fékről mi a véleményed?


KIZS -

A fék szintén túrás, de azért lehet vele nagyot fékezni. Sőt egy Hungaroringes vezetéstechnikai tanfolyamon tudtam vele hátsókerék felemelőset is produkálni. Nem nagyon szokott “fékhiányos” érzésem előfordulni rajta. Illetve szokott, meredek, sok-sok kilométer hosszú szerpentinen lefele, csomagokkal agyon pakolva. Na ilyen szituban azért érezhetően gyengül a fékhatás. De azért szerintem utcán még szolid sportoskodáshoz elegendő amit tud. Annyit legalábbis biztosan tud mint egy átlagos sofőr.

Teszem hozzá, hogy én egy Hyosung GT650-ről ültem át a Banditra és az ugyan egy baromi jó kis motor szerintem, de a fékjei rém gyengék. Én ahhoz szoktam, úgyhogy nem félek izomból rámarkolni a fékkarra. Amikor a Banditot hazafele vittem a szalonból, akkor az első enyhe fékezéskor bele is álltam az aszfaltba, majdnem leestem a gépről 🙂 Nyilván akinek GSXR vagy R1 volt az első gépe, annak a Bandit fékje nyúlósnak és puhának tűnik. Sok múlik a neveltetésen 😉


TeeJay -

Lehetőségek:

a. “elkurvultam”  (igen)

b. a Fazerem gyengécske, de egyébként új betétekkel rendelkező fékei arányaiban messze jobbak (detto, ez is igaz)


Dive -

Én is kicsit bele Vau Vau

2008-ban én egy 1250 S banditot választottam. 24ezer km telt el azóta. A vásárt nem bántam meg! Sőt! Még jobban megszerettem. Valóban nem egy GSX-R a futómű meg a fék de nem arra való. Előre ajánlott a fém fékcső. Javít a helyzeten. Aki pályázni is akar az ugorja át ezt a kategóriát és nézelődjön a felsőbb kategóriákban.

Aki viszont egy szerethető, hétköznapi motorozásra, túrázásra, kis huligánkodásra vágyik az nyugodtan tegye le a voksát a nagy Suzuki mellett. Egyértelműen nyomaték motor. Ezt érdemes kihasználni. Állórajtból lámpától lámpáig gyakorlatilag a 600 sportmotorkat reggelire eszi. A szerpentinen már nem kell ficánkolni ott körbemotoroznak. De nagy banditosok rémisztgették itt az ezres sporotolókat is egy kisebb lánckerékkel. Persze hosszútávon a sportmotor el fog menni, de városban nincs rá helye és ideje.

Viszont kényelmes, olcsó a fenntartása és 100km után nem kell csontkovácshoz menni. A pakolást és az utast nagyon bírja (és az utas sem panaszkodik). Ugyan úgy erőlködés nélkül húz.

Egyszer dombon felfelé sikerült 2ben elindulnom utassal (ez a típus nem kapott fokozatkijelzőt). Gáz nélkül csak alapjáraton kuplunggal. Majd jött a kis gáz és a csodálkozás h: “ezen a motoron milyen hosszú az 1, és mintha lendületesebben indult volna eddig… hja h ez a kettő volt!” 🙂 Máris húzódik a száj fülekig. Ha most kéne cserélnem akkor  90% h a Nagy Bandit után a GSX 1250 F lenne a választott!


Előző bejegyzés

Az egyre európaibb Balkán

2010. október 20., szerda
Túra

Következő bejegyzés

Változott az Onroad

2010. október 23., szombat
Onroad

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt