A kínai offenzíva, azaz az olcsó kínai autók Európába özönlése túlértékelt és nem valószínű –állította Chris Gubbey, a GM Holden új főnöke. A korábban Sanghajban tevékenykedő GM vezető szerint a minőség, a biztonság és a felszereltségi szint növelésére fordított költségek következtében a kínai autók sem lehetnek jelentősen olcsóbbak az európaiaknál.
A kínai fejlesztőipar nagyágyúja, az alacsony munkabérek sem jelentenek különösebb könnyebbséget, hiszen ezek a bérek kevesebb mint 10 százalékát teszik ki a teljes költségeknek. A kínai autóipar ugyanazokkal a költség-kihívásokkal fog szembekerülni mint bármelyik nyugati vállalat. Chris Gubbey szerint a kínai autók minősége négy-öt év alatt eléri az európai standardot.
A kínai autógyárak most Japánból, Amerikából és Európából toboroznak nyugdíjazott mérnököket a fejlesztésekhez, és saját munkaerőpiacukon is jelentős a nyomás a béremelésekre. Mindazonáltal számos tehetség van már most is az országban, amelyet a teljesen házon belül tervezett Buick Riviera koncepció is bizonyít.