Korábban beszámoltunk arról a BMW nyilatkozatról, amelyben – a két márka legendás szembenállásának újabb táptalajt adva – egy BMW vezető kissé leszólta az Audit azzal, hogy nem gyártanak hátsókerekes platformot, így nem beszélhetünk prémium márkáról. Sőt a BMW számára nem is jelent fenyegetést a négykarikás márka, hiszen az eladási darabszámokat alulárazott modellekkel gerjesztik.
Nem kellet sokáig várni, hogy az Audi visszavágjon a médiában megszellőztetett véleménynek. Kijelentették, hogy ők a leggyorsabban növekvő prémium márka és épp a BMW volt az, aki áron alul kínálta a hármas sorozatot. A GoAutonak Joerg Hofmann, az Audi egyik igazgatója elmondta, hogy van gyártó amelyik így, van amelyik úgy reagál az Audi erősödésére. Van amelyik intelligens módon, van amelyik kevésbé.
„Mi nem vagyunk arrogánsak. Ez a különbség köztünk és bizonyos más márkák között.” – mondta Hofmann, aki nyílván valóan a BMW-re utalt. A BMW hátsókerekes megjegyzésére Hofmann ennyit mondott: „A prémium márkának semmi köze ahhoz, hogy elöl vagy hátul hajt az autó.” Véleménye szerint sokkal fontosabb az innováció, és ebben az Audi nem szűkölködik történelme során: Quattro összkerékhajtás, alumínium karosszéria és közvetlen benzin-befecskendezéses motorok.