Technika

Lehet kettővel kevesebb?

2008. október 27., hétfő

Néhány gyártó még nem adta fel a gyártásukat, mivel a kétüteműek fajlagos teljesítménye jóval kedvezőbb: sok kis lökettérfogatú motort, robogót még ilyen erőforrás hajt. A kétüteműek világának királyai kétségkívül a MotoGP 500 köbcentis osztályában induló gépek voltak. (...)

Elolvasom »
Lehet kettővel kevesebb?

Vigyázat! Versenymotor az utcán!

2008. szeptember 11., csütörtök

A Yamaha bemutatta új literes szupersport-motorját, a 2009-es YZF-R1-et. A Ducati Desmosedici RR után, amely gyakorlatilag egy versenymotor közúti közlekedésben kötelező berendezésekkel felszerelt változata, ez a motor tartalmazza a legtöbb MotoGP technikát. (...)

Elolvasom »
Teljesen szokatlan motorkonstrukció az új Yamaha R1-ben

Hirdetés

 

Váz nélküli motor

2008. április 28., hétfő

Tavaly június elején számoltunk be egy forradalmian új motorkoncepció születéséről. Újabb hírek láttak napvilágot a Ecosse Spiritről, amely valóban szakít a hagyományos motorépítés legtöbb elemével. (...)

Elolvasom »
Váz nélküli motor

Dryvtech 2x2x2

2008. április 01., kedd

Kétrészes cikksorozatunk első részében említést tettünk néhány első- és összkerékhajtású motorkerékpárról. E második részben véleményünk szerint minden idők leghihetetlenebb motorkerékpárját mutatjuk be. Hidraulikus, összkerekes, összkerék-kormányzású, és ezzel még nem mondtunk el mindent. (

Elolvasom »
Hidraulikus, összkerék-kormányzású, agymenéses motorkerékpár

Elsőkerék-hajtás

2008. március 19., szerda

Ha motorkerékpárra gondolunk az alapkonstrukció általában nem kérdéses. Egy kormányozható kerék elöl, egy hajtott hátul, a kettő között pedig ott az erőforrás, amely ez utóbbi kereket hajtja lánccal, szíjjal vagy kardántengellyel. Jelen cikkünk apropóját azok a kétkerekűek adják, amelyek látványosan

Elolvasom »
Első- és összkerékhajtású motorkerékpárok

Hazugság az Acabion?

2008. január 26., szombat

Érdekes módon az elmúlt héten ismét szárnyra kapott az 550 kilométer/óra sebességre képes Acabion híre. Azonban mielőtt gyűjteni kezdenénk a megvásárláshoz szükséges félmilliárd forintot, érdemes egy kicsit elgondolkodni!

Elolvasom »
Miért hazugság az 550-el száguldó Acabion?

Fűthető motoros ruha 10 ezer forintból

2008. január 05., szombat

Az igazi kemény gyerekek télen is motoroznak. Van aki kényszerből, van aki passzióból. Azonban a hideg bármilyen ruhában felőrli szervezetünket előbb-utóbb. Megpróbáltunk tenni ez ellen kevés pénzből, házilag barkácsolva. Az eredmény minket is nagyon meglepett!

Elolvasom »
Fűthető motoros ruha 10 ezer forintért

Hirdetés

 

Diesel és Otto közös gyermeke

2007. szeptember 11., kedd

Az elmúlt időszakban több hír is érkezett, a benzin és a dízelmotorok sajátosságait ötvöző, nagyon ígéretes erőforrások prototípusairól. Legismertebb a Mercedes-Benz Diesotto, amely 1,8 literes létére 238 lóerős, és 6 litert fogyaszt mindössze a méretes S-osztályban. Hogy csinálja?

Elolvasom »
Diesel és Otto közös gyermeke

Változó szelepvezérlés a húszas évekből

2007. április 23., hétfő

VTEC két emberöltővel ezelőtt! A dízel előkamra magyar találmány! Bármelyik kijelentés remek cím lehetne. Technikatörténeti cikkünkben a dízelmotorok fejlesztésében (is) elévülhetetlen érdemeket szerzett Jendrassik György munkájából adunk ízelítőt.

Elolvasom »
VTEC a húszas évekből

Hirdetés

 
motoglobe.eu - Ahol a végtelen kalandok kezdődnek