Cikkek

Szabad a satu

2009. április 09., csütörtök

A motorozás legnehezebb része a fékezés. Ezzel a kijelentésemmel lehet, hogy sokan nem értenek egyet, mégis a legösszetettebb terület, ahol a hibázás következményei a legnagyobbak, véleményem szerint a két keréken történő vészmegállás. Nagy segítséget jelenthet tehát a blokkolásgátló, a Hondának há

Elolvasom »
Teszteltük a Honda új sport-blokkolásgátlóját

A Jegesmedve megérkezett

2009. február 20., péntek

A tél utolsó hónapjára mi, motorosok igen komoly elvonási tüneteket tudunk mutatni. Kedvenc időtöltésünket – habitus függvényében – immáron sokadik hónapja vagyunk kénytelenek nélkülözni. Vannak, akik ősztől már elő sem veszik a motorjukat, és akadnak, akik egész télen használják. Komoly motorozá

Elolvasom »
Flúgos verseny a Pannónia Ringen

Hirdetés

Azonosíthatatlan guruló tárgyak

2009. január 22., csütörtök

Annyit tudtunk, hogy 2009 januárjától rendszámkötelesek lesznek a segédmotoros kerékpárok is Magyarországon. Majd váratlanul felfüggesztették az egész csomagot. Mivel szerettünk volna tisztán látni a kérdésben, megkerestem Lakatos Gábort, a Piaggio, Gilera és Vespa márkákat forgalmazó Moto Italia ügyvezet

Elolvasom »
Azonosíthatatlan guruló tárgyak

Elrajtolt a flúgos futam

2009. január 18., vasárnap

Szembetűnően emlékezetes számomra két motor volt. Nem lebecsülve a modern hárombetűsök csodálatos formavilágát, technikai zsenialitásukat, kifogástalan felszereltségüket, de a bő húsz éves R100GS-ből sugárzó egyszerűség és az egyedi megoldásokkal átépített Africa Twin jelentették nekem az igazi ama

Elolvasom »
Elrajtolt a flúgos futam

Lehet kettővel kevesebb?

2008. október 27., hétfő

Néhány gyártó még nem adta fel a gyártásukat, mivel a kétüteműek fajlagos teljesítménye jóval kedvezőbb: sok kis lökettérfogatú motort, robogót még ilyen erőforrás hajt. A kétüteműek világának királyai kétségkívül a MotoGP 500 köbcentis osztályában induló gépek voltak. (...)

Elolvasom »
Lehet kettővel kevesebb?

Legyünk sokkal ügyesebbek!

2008. október 07., kedd

Régi nagy igazság, amelyet állandóan olvashatunk az Onroad.hu hasábjain is: gyakorolni nem lehet eleget. Meg voltam győződve róla, hogy jómagam nagyon jól kezelem a motoromat. Azután kiderült, hogy bőségesen van még hova fejlődnöm. (...)

Elolvasom »
A rend segítőkész őrei

És megremeg a föld…

2008. október 02., csütörtök

Azóta ismerem ezt a motort, amióta megérkezett Magyarországra. Láttam közelről, szállítottam az autómmal, azonban soha nem sikerült eljutnom egyetlen versenyére sem. Így a hangját sem hallottam. Az utolsó, versenyszempontból már semleges jelentőségű futamon pótoltam ezt a hiányosságot. Megrázó élménybe

Elolvasom »
Videó és interjú: A leggyorsabb magyar Harley-Davidson

Hirdetés

Vigyázat! Versenymotor az utcán!

2008. szeptember 11., csütörtök

A Yamaha bemutatta új literes szupersport-motorját, a 2009-es YZF-R1-et. A Ducati Desmosedici RR után, amely gyakorlatilag egy versenymotor közúti közlekedésben kötelező berendezésekkel felszerelt változata, ez a motor tartalmazza a legtöbb MotoGP technikát. (...)

Elolvasom »
Teljesen szokatlan motorkonstrukció az új Yamaha R1-ben

Biztonsággal az utakon

2008. május 21., szerda

Egyre több motorkerékpár-forgalmazó ismeri fel annak fontosságát, hogy a motorozás biztonságosabbá tételével nem csak az ügyfeleinek, hanem saját magának is sokat segít. A Yamaha Hungária is elindítja saját motoros utánképzési rendszerét, amely sok szempontból egyedülálló az országban. (...)

Elolvasom »
Bemutató: Yamaha Mesterkurzus

Váz nélküli motor

2008. április 28., hétfő

Tavaly június elején számoltunk be egy forradalmian új motorkoncepció születéséről. Újabb hírek láttak napvilágot a Ecosse Spiritről, amely valóban szakít a hagyományos motorépítés legtöbb elemével. (...)

Elolvasom »
Váz nélküli motor

Dryvtech 2x2x2

2008. április 01., kedd

Kétrészes cikksorozatunk első részében említést tettünk néhány első- és összkerékhajtású motorkerékpárról. E második részben véleményünk szerint minden idők leghihetetlenebb motorkerékpárját mutatjuk be. Hidraulikus, összkerekes, összkerék-kormányzású, és ezzel még nem mondtunk el mindent. (

Elolvasom »
Hidraulikus, összkerék-kormányzású, agymenéses motorkerékpár

Elsőkerék-hajtás

2008. március 19., szerda

Ha motorkerékpárra gondolunk az alapkonstrukció általában nem kérdéses. Egy kormányozható kerék elöl, egy hajtott hátul, a kettő között pedig ott az erőforrás, amely ez utóbbi kereket hajtja lánccal, szíjjal vagy kardántengellyel. Jelen cikkünk apropóját azok a kétkerekűek adják, amelyek látványosan

Elolvasom »
Első- és összkerékhajtású motorkerékpárok

Hirdetés