Képtelenek vagyunk nem egy mini XDiavelt látni a Benelli 402S modelljében

Jóárasítottan
2018. január 11., csütörtök - Medve

Nyilvánvalóan jól megnézték maguknak a Benelli mérnökei a Ducati XDiavelt, hiszen annak részletei többnyire visszaköszönnek az új 402S modellen.

Hirdetés

Hasonlít, hasonlít, de a lóerők mellett az ára is barátságosabb

Az elmúlt évben két ízben is volt alkalmunk Benelli motorokat tesztelni. Összességében a Tornado 302-t is szerettük, és a TRK502 nyergéből is elégedetten távoztunk, és jutottunk arra a konklúzióra, hogy az ár-érték arányt figyelembe véve ezek bizony számba vételre érdemes motorok. Így aztán a 402S érkezése sem vált ki belőlünk komolyabb riadalmat, sőt bevallom férfiasan, hogy némi elfogultsággal én a magam részéről még meg is szavazom neki a kezdeti bizalmat.

Tegye fel a kezét, aki rajtam kívül belelátja a Vasember sisakot az első lámpaburába

Szolidpower cruiser

A 402S szíve gyanánt egy 399 köbcentiméteres sorkettes blokk szolgál, amit a Benelli saját bevallása szerint 39 lóerőre és 35 newtonméteres forgatónyomatékra hangolt. Felmerül bennem a kérdés, hogy ha már úgyis készen állt egy valamivel erősebb erőforrás, amit a TRK502-ben használnak, akkor miért nem azt passzírozták bele ebbe az ugróbölényt imitáló, erőt sugárzó testbe? Mindegy is, a mindössze 160 kilogrammot nyomó motor mozgatásával feltehetőleg ez is meg fog birkózni, a 16 literes tank pedig segíteni fogja leendő tulajdonosait abban, hogy éppen csak ne kapjanak agyérgörcsöt az állandó tankolási kényszer miatt.

Elölről és hátulról is jól mutat az új Benelli

A motorok felszereltségére eddig sem volt panasz a Benelli háza táján. Elöl 41 milliméteres fordított villák vannak, és az ABS alapfelszereltségében biztosak lehetünk. Ha tartják magukat az eddigiekhez a gyárnál, akkor Pirelli gumikon lehet majd kigurítani a szalonból. A pontos áráról egyelőre nincsenek információink, de ha a Tornado és a TRK502 kétmillió forint körüli árára gondolunk, akkor valószínűleg az új jövevényt is ekörül fogják belőni.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,

Előző bejegyzés

Dakar Rally 2018, 5. nap: Joan Barreda homokba alázta a mezőnyt!

2018. január 11., csütörtök
Dakar 2018

Következő bejegyzés

A Zero megduplázza a kezdő elektromos motorja hatótávját

2018. január 12., péntek
Fejlődés

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés