Visszahozza a Honda a Dominator nevet a kínálatába?

Visszatérés
2018. január 08., hétfő - Macko

Annyi biztos, hogy Dominator néven bejegyeztettek egy oltalmat, amelyből egy rajz nyilvánosságra is került. Nézzük, mi a pletyka alapja.

Hirdetés

A Honda NX650, vagyis az első Dominator 1988 és 2001 között készült – alapvető műszaki módosítás nélkül. A 644 köbcentiméteres, egyhengeres és négyszelepes erőforrás 44 lóerőt és 53 newtonmétert tudott, amely kezdőknek és komótosabbaknak bőven elég volt a szárazon csupán 154 kilós motor mozgatásához. Manapság persze ezek a paraméterek már lehet hogy kevesek lennének – na de a Honda polcán ott van az NC család remek erőforrása.

Oberdan Bezzi nemrég így képzelte a folytatást. Ő biztosan tévedett…

Az 55 lóerő és a 68 newtonméter pedig – főleg az alacsonyan ébredő nyomatékkal és békés karakterisztikával – még a mai világban is bőven elegendő egy közepes túraenduro hajtásához. Amennyiben a nagy testvér CRF1000L Africa Twinhez hasonlóan jó futóművet tesznek alá, a végeredmény simán lehet egy olyan motor, amely komoly mértékben erősíti a Honda pozícióit a piacon.

Az eredeti Honda NX650, amelyet 2001-ig gyártottak. Bízzunk egy hasonló, de korszerűbb utódban!

Természetesen anyagunk második része semmivel nem több puszta hangosan gondolkodásnál – a valóságtartalmáért felelősséget vállalni lehetetlen. De bízzunk benne, hogy a rövid időn belül felröppent két – egyelőre – pletykaszintű hír egybevágása tényleg egy életképes és sokakat boldoggá tevő motor jövetelét jelzi. Erre az esély akkor fog növekedni, ha majd az őszi nagy nemzetközi kiállítások közeledtével megjelennek a “kémfotók” – vagy esetleg sokkoló meglepetésként kapunk egy koncepciójárművet. Ha nagy mázlink van, mindjárt szériát…

Hirdetés


Cimkék: , , , ,

Előző bejegyzés

Dakar Rally 2018, 2. nap: Barreda hatalmas motorozással az élre ugrott

2018. január 08., hétfő
Dakar 2018

Következő bejegyzés

A kreativitás diadala, avagy az igazi MOTORcsónak

2018. január 08., hétfő
Off-road

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés