Majdnem 80 évnyi kihagyás után tér vissza a britek ősi motoros márkája: a Levis

Visszatérés
2018. január 06., szombat - Zee

Megszűnése előtt a Levis az egyik legrégebbi brit motorgyártó cég volt, most pedig egy V6-os motorral térnének vissza a piacra.

Hirdetés

Régi név, új technika

A váz rozsdamentes acélból készül és valószínűleg térhálós elrendezéssel fog bírni, legalábbis a dizájn rajzok erről árulkodnak. Az első futómű pedig egy Hossack-rendszerű megoldás lesz, amit alumíniumból fognak kimarni. A villa tervezése, gyártása és összerakása a cég Man szigeteki műhelyében fog történni, együtt a felnikkel, a váltóval és a hátsó lengőkarral. Sőt, még az elektronikát is újra feltalálják házon belül, ugyanis maguk készítik az ABS rendszert, a kipörgésgátlót és az ECU-t is. Ilyenkor azért jól jön a sok éves autóépítői tapasztalat. A hajtás kardános lesz, az egyoldalas lengőkar pedig egy 18 col méretű hátsó kereket fog tartani.

Nehéz elhinni, hogy ez egy V6-os blokk

A már említett baromi szűk hengersorú V6-os motort szerintem még most is erősen tesztelik, mivel a cél az Euro4-es környezetvédelmi besorolás megszerzése. A kipufogók is karcsú kialakításúak lesznek, otromba végdobok nélkül. Ezt úgy érik el a Levis mérnökei, hogy az aprócska katalizátorokat rögtön a hengerfej mellé teszik.

Reméljük a végleges verzió is legalább ennyire dögös lesz

Az első példányokat 2018 elejére ígérik, ami azért elég tág fogalom. A technikai részletek után már gondolom mindenki levágta, hogy nem egy széria gyártású motorról, hanem sokkal inkább egy kimagasló minőségű, szűk vásárlórétegre szabott műről van szó. Árat is tudunk, 52’000 angol fontba fog fájni, ami nagyjából 18 millió magyar forintnak felel meg. Az első gyártás mindösszesen hat példányt tartalmaz, a második adagot már 52 darabosra ígérik. Ki nevezne be egyre?

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,

Előző bejegyzés

Függöny fel: holnap indul a 40. Dakar Rally!

2018. január 05., péntek
Dakar 2018

Következő bejegyzés

Dakar Rally 2018, 1. nap: rövid, de igazi sivatagi szakasz

2018. január 07., vasárnap
Dakar 2018

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés