Interjú: egy magyar motoros futár a londoni dzsungelben

Interjú
2017. december 29., péntek - Medve

Milyen évi 80'000 kilométert megtenni két keréken? Most kiderül, interjúalanyunk ugyanis egy londoni magyar motoros futár, aki beavat titkaiba.

Hirdetés

Miki: Igen. Hetente hat napot dolgozok, és éjszaka meló után, vagy a szabadnapomon elvégzem a szükséges karbantartást. Naponta ellenőrzöm a gumit. A láncápolásra, illetve a fékbetétek ellenőrzésére pedig hetente kerítek sort. Havonta lemosom, másfél havonta – ez hozzávetőlegesen 10’000 kilométer – olajat cserélek. Negyedévente fék tisztítás, csúszó csapok, karmantyúk, fékfolyadék csere, csukló pontok tisztítása majd kenése, lógások-hézagok, kormány, bovdenek ellenőrzése, zsírzás. Három havonta pedig új gumikat veszek.

Munkaeszköz, vigyázni kell rá – a taxis nem feltétlenül gondolta így

Döbbenetes számok

Medve: Összeszámoltad már?
Miki: Amit körülbelül meg tudok mondani, hogy eddigi élete során megevett minimum 7’000 liter benzint, 8 pár gumit, 4 láncot, 20 pár fékbetétet, 3 pár iridium gyertyát. Egy pár teleszkópszár szimeringet 67’000 kilométernél és egy pár hátsó kerékcsapágyat 68’700 kilométernél. Ezen kívül elfogyott a hátsó rugóstag 178’000 kilométernél. Most 181 ezer van benne, és a kuplung még gyári, de már kezd oldani a végén. Annak a cseréjét 200’000 kilométernél tervezem. Ezen kívül a motornak semmi baja, télen-nyáron megbízhatóan indul, pont úgy, ahogy azt a legelső alkalommal is tette. Pöcc-röff, hogy szakszerűek legyünk.

181’460 kilométer, és a motor pöcc-röff

A kíváncsi motorszerelmes

Medve: Ezek szerint elégedett vagy.
Miki: Nem láttam még olyan kétkerekűt aminek a futásteljesítménye bizonyítottan 180’000 kilométer felett van. És még csak három éves. Nem istenítem, nem kötelezem el magam egy márkának, de ez a Honda nálam bizonyított.

Néha húzós dolgokat látni az út mellett

Másfelől mindig is kíváncsi voltam rá, hogy egy motorkerékpárnak vajon mennyi lehet a bizonyított tényleges futásteljesítménye (nyomásveszteség és a fő blokk szerkezeti elemeket tekintve) rendeltetésszerű használat mellett. A kísérlet még zajlik. De azt hiszem, ezt a motort nem adom el. Ha megállt, szólok!

 

Szeretnéd tudni, milyen csomagokat szállít Miki? És hogy egyáltalán mi a tanulság? Akkor lapozz!

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Vadiúj V2-es blokkokkal jönnek az SWM gépei

Vadiúj vékettők

Cimkék: , , , , , ,

Előző bejegyzés

Frissített bajor világverő: BMW R1200GS 2017

2017. december 23., szombat
Új motor teszt

Következő bejegyzés

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap
Használt motor teszt

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés